Hej! Jag har övningskört privat i ca 1,5 år och känner/kände mig väldigt säker bakom ratten när jag kör/körde där hemma, har kört i stadsmiljöer så som Lund och Malmö utan större problem. Men idag när jag skulle köra upp blev jag svin nervös, trodde att jag skulle svimma och kunde inte sluta skaka.
Började med säkerhetskontrollen och de gick bra. Var forfarande jätte nervös då jag skulle köra med en diesel bil och har aldrig tidigare kört med en diesel bil. Resulterade i att jag fick motorstopp 5 gånger inom en 100 m sträcka och där tappade jag allt självförtroende. Nu skakade benet så in i och hjärnan blev blank. Fick motorstopp igen i en rundel vilket gjorde att andra bilar körde om i rundeln.. fortsatte köra och skulle komma in på en parkering och parkera. Hade kört nu i några min men kände att de var kört. Parkeringen såg bra ut inga konstigheter där. Sen skulle vi fortsätta köra och pang motorstopp igen.. efter flertal misstag efter det så avbröt vi körningen och jag brast i gråt. Har aldrig kört så dåligt, inte ens när jag började övningsköra för första gången gick de så dåligt. Kändes som om jag aldrig suttit i en bil tidigare.
Är i chock nu efteråt över hur de kunde gått så snett, då jag verkligen aldrig kört så dåligt innan burkar ha relativt lätt för stressiga situationer då jag brukar köra väldigt lungt men nu gick de inte alls så.
Hur ska jag förbereda mig inför nästa uppkörning? Känner att självförtroendet ligger på noll, jobbigaste är ju också att jag inte brukar köra såhär, hade jag kört som vanligt och blivit kuggad hade jag bara åkt hem och övat ännu mer men nu känns det som att jag inte alls kan köra bil och inte har nån aning vad jag håller på med.
Har bokat tid till körskolan imorgon så jag får öva köra lite med deras diesel bilar.. men vad mer kan jag göra för att samma misstag inte ska upprepas vid nästa uppkörning?
Förlåt för massa babbel, ville mest bara få ut allt. Detta var också första gången på 3 månader som jag fått motorstopp.