Start > Körkortsforum > Klarade Uppkörningen!!

Klarade Uppkörningen!!

Gäst 2020-01-30 12:48 ! Citera #
Hej! Klarade idag uppkörningen!! Teorin klarade jag förre veckan. Körde upp I Kungälv, om ni skulle ha några funderingar eller vill ha tips så är det bara att fråga så ska jag försöka svara så bra som möjligt :)
andreas 2020-01-30 15:32 ! Citera #
Hej, har uppkörning om ca 1 vecka så tips uppskattas verkligen!! och stort grattis!
Gäst 2020-01-30 20:15 ! Citera #
Tack Andreas! Mina tips till teoriprovet är att plugga mycket på testprov online (tycker att frågorna var mycket lika). Såklart ska du förstå innebörden av frågorna och svaren men det är en bra övning. Gör proven tills du får ca 60-65 rätt på proven (då har du en bra marginal !). Kolla igenom provet noga innan du lämnar in och markera de som du inte fattar så kan du lugnt gå igenom de sen.

Inför Uppkörningen så rekommenderar jag att ha med dig någon som du känner dig trygg med i bilen. Det kommer att lugna dig och förhoppningsvis kommer du att känna dig trygg. Kör mycket i det området som du kommer att köra upp i då det blir lättare sen att följa skyltar och liknande! Ifall du har någon fråga angående bilen så fråga instruktören! Min instruktör var grym då han förklarade för mig hur man ställde in stolen (har inte övningskört i den bilen så visste inte vart allt fanns). Många här i detta forumet skriver mycket om att det är omöjligt att ta körkort och att alla Instruktörer är där för att kugga dig men det är största lögnen ever. Jag klarade både teoriprovet och uppkörning på första försöket för att jag helt ärligt la ner mycket tid! Så tänk på uppkörning att din instruktör är där för att hjälpa dig till körkortet och att du ska vara en säker förare De är människor!

Glöm inte att andas under uppkörningen och ha bra uppsikt. Min instruktör sa att jag hade väldigt bra uppsikt men att min parkering inte var super men eftersom uppsikten var så bra så var det viktigare. Ta allt i din takt och låt inte andra bilar stressa dig.

Jag hoppas att detta ska ge dig någon sorts klarhet inför nästa vecka! Lycka till!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov