Start > Körkortsforum > Kuggade andra uppkörningen

Kuggade andra uppkörningen

EC 2020-01-29 11:53 ! Citera #
Kuggade andra uppkörningen idag.
Körde helt okej (tyckte jag) och fick även beröm att jag körde bra i stadsmiljö osv.
Kan tilläggas att de va i en annan stad.
Men så kom jag till rondell och helt plötsligt glömmer jag att kolla speglar och döda vinkeln.
Samt vid en utfart från en parkering som va lite dåligt med plats att jag kom för fort fram och mötte bilen som kom och svängde in från höger lite för snabbt.

Ska väl tillägga att kuggade på rondell första gången fast då med placeringen och körfältsbyte.

Jag fattar inte varför man gör ”småfel” när man klarar det på trafikskolan.
Om nerverna tar i överhand eller va det är.

Bokade en ny uppkörning i samma stad jag körde i idag om 2 veckor för att det va helt slut på tider i min hemstad.

Är medveten om vad jag gör för fel men ändå.
Självförtroendet är verkligen i botten och jag visste redan innan hon från trafikverket sa något när det var färdigt att jag va kuggad.
Hon förklarade dock på ett bra sätt vad felen va och förstår henne.

Hur fasen ska man få tillbaka självförtroendet?
Och en bra inställning?
Även om jag bokat ny tid känns det som om jag kommer kugga även då och aldrig få något körkort för att jag helt enkelt är för dum i huvudet.

Ledsen och arg på sig själv blir man.
Same 2020-01-29 12:34 ! Citera #
Kuggade också andra uppkörningen idag:/, de har gått så bra på körlektionerna och var säker på att klara de idag, men nerverna tog över! Nästa gång klarar vi de!
EC 2020-01-29 15:47 ! Citera #
Tråkigt att höra!
Ja jag hoppss det.
Vad gjorde du som gjorde att du kuggade?
Gäst 2020-01-29 17:19 ! Citera #
Dålig uppmärksamhet, råkade ta en lucka i en cirkulationsplats som jag inte borde tagit tex, :(
Ally 2020-01-29 17:20 ! Citera #
Vilken stad va det?
EC 2020-01-29 17:56 ! Citera #
Till Gäst: Då förstår jag. Gjorde samma misstag själv.
Man tycker ju att man har koll..

Jag körde upp i Eksjö.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo