Start > Körkortsforum > (Handledare) föräldrar eller n…

(Handledare) föräldrar eller nån annan man känner!

Gäst 2010-04-17 15:46 ! Citera #
Hejsan många som inte kan övningsköra hemma pga att föräldrarna inte orkar eller inte kan går det inte med dom så kan du alltid fråga din bästa kompis mamma eller pappa som haft körkortet mer än 5år att övningsköra med dej eller nån släkting :)!
starblind 2010-04-20 10:49 ! Citera #
Har kört med mamma och pappa och det har funkat bra. Dock säger de lite olika men det är ju bra att höra från flera olika.
Gäst 2010-06-23 13:21 ! Citera #
Jag gjorde så att jag körde både med pappa och en äldre kompis (28 år) och det funkade jättebra. När jag körde med pappa blev det ofta bråk, men det blev många körtillfällen när vi skulle åka någonstans medan med polaren körde man lite mer soft och utan bråk :P
Gäst 2010-06-26 19:36 ! Citera #
Jag kör med mina föräldrar och det har funkat bra för mig för de har i stort sett alltid sagt ja när jag frågat. Man kan kolla med dem innan om de är villiga att åka ut med en de gångerna man vill
granit 2010-08-21 13:39 ! Citera #
Min mor har inte körkort och min far bor typ 12 mil härifrån, så jag har kört med morsans kille och tycker det fungerar bra.

Han har 2 barn som han har övningskört med innan så fungerar perfekt.
Gäst 2010-09-04 21:21 ! Citera #
Tycker inte man ska köra med en polare för att det är ”soft” utan man borde köra med nån som bryr sig om att lära ut saker. många gör misstaget att dem bara åker ut och kör, utan att träna på nått speciellt, det är ju bra i slutet av utbildningen att man får lite erfarenhet. Körde själv med min pappa, men jag fick själv ta initiativet till att lära mig saker. Så inte alltid föräldrar är det bästa valet heller.
Gäst 2010-09-22 11:27 ! Citera #
Bara man litar fullt ut på sin handledare så spelar det ingen roll vem man kör med. Om man vet att ens handledare brukar köra som en galning så kan det leda till att man inte vågar köra i vissa situationer eller inte lyssnar helt på vad handledaren säger.
Gäst 2010-11-28 16:13 ! Citera #
Tror att föräldrar är lättast så att man får ut och köra ofta. Men någon annan blir det för omständigt. Inför föräldrarna behöver man inte känna sig dum heller när man inte fattar eller gör fel.
Ahmedoow 2010-12-01 14:20 ! Citera #
Hej, själv har jag kört mycket med trafikskola men jag har även kör med min privata handledare vid ett par tillfällen.

Skillnaderna som jag har upptäckt är att när man kör privat så tar det mycket längre tid att lära sig vissa saker. Med trafikskolan känner jag mig lugn och avslappnad, allting flyter på så bra.

Sen när jag kör med min privata handledare så får jag instruktioner som han själv vant sig vid pga sin erfarenhet, dvs han lär ut på sitt eget sätt. Alltså det blir svårare att anpassa sig till min privata handledare då han visar mig saker som en kille med erfarenhet har lärt sig. I trafikskolorna är dom vana vid att utbilda nybörjare och därför blir det lättare också.

Hoppas det hjälper =)!
stefuba 2010-12-14 08:38 ! Citera #
Hej! :)
Enligt min erfarenhet är min handledare min väns mamma. Jag hade utvecklat en relation med henne innan jag visste att hon kunde bli min handledare, i början tänkte jag att hon skulle ta det lugnt med mig som på ett sätt, vi var vänner. Jag blev förvånad att även om min första dag med henne var hon helt professionell med mig.
det fanns inget att skämta runt tills jag var klar för dagen 8-)
Jag kom till lektionen oförberedd, men i slutet av lektionen, hon gav mig mycket att gå hem och studera vidare, fann att jag själv studerar som om jag hade min verkliga provet nästa dag! :o :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor