Start > Körkortsforum > Kört utan körkort , blev stopp…

Kört utan körkort , blev stoppad av polisen 4 ggr vi olika tillfällen .

Polarn 2019-12-27 10:57 ! Citera #
Har en polare som körde utan körkort och blev stoppad sammanlagt 4 gånger , dom andra gånger betalade han böter och så ….men tyvärr denna sista gången var han tvungen att ta bilen JAG VET att han gjorde fel ingen ursäkt att sätta sig i bilen det vet han med , så inga önödiga kommentarer tack , så frågan min är vad händer nu eftersom det blev fyra gånger han blev stoppad , han frågade mig , men jag kunde inte ge nått vettig svar på detta , nån av er som kan svara , och kan om detta Med vänlig hälsning Tack i förskott.
Gäst 2019-12-27 15:13 ! Citera #
Fordonet kommer förverkas.

Antingen säljs eller skrotas.

Googlade lite.
Hej 2019-12-27 17:19 ! Citera #
Han får väl för fan skylla sig själv om han är så pantad. Men de som hände med min moped när den var trimmad var att dom tog in den. Sen tog dom bort allt trim på den sen fick jag en anmärkning på körkortet och sen fick jag tillbaks den. Men de tror jag inte kommer hända nu då han uppenbarligen inte har rätt att framföra fordonet
Misson 2019-12-28 21:53 ! Citera #
Bra att dom tar bilen tillslut.
Bara för att man kan styra bilen, så är man inte lämplig.
Jag tycker polisen ska ta bilen första gången man kör utan körkort.
Skönt att det blir en bil mindre som framförs utan körkort
Kräket 2019-12-28 23:25 ! Citera #
Men....

Läs trådskaparens inlägg igen snälla.

Han frågade ”vad händer nu ”

Och teådskaparen skrev vidare ”JAG VET att han gjorde fel ingen ursäkt att sätta sig i bilen det vet han med , så inga önödiga kommentarer tack ”

Så håll till topic please...
Stig Ollonberg 2019-12-29 06:56 ! Citera #
Förmodligen kommer myndigheterna komma fram till ett beslut att en leksaksbil med vikten max 5.7 kg med plats för endast 1 person kommer vara det enda lagliga alternativet för honom att köra. Är inte så säker men enligt paragrafen så är hastighetsgränsen för leksaksbilen 12 km/h. Vederbörande får ej köra fordonet utan uppsikt av någon som har ett körkort. Blir lite svårt att ta sig runt i stan, men han får skylla sig själv om han begick det misstaget. Hoppas svaret var till någon hjälp. Ha det fint.
Gäst 2021-04-21 16:14 ! Citera #
Man kan få fängelse oxså, mitt ex suttit 2 gånger pga av olovlig körning

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest