Start > Körkortsforum > Trafikskolan & Privatkörning!

Trafikskolan & Privatkörning!

Gäst 2010-04-17 15:40 ! Citera #
Hejsan ni som bara kör hos trafikskola det blir mycket pengar att punga ut så se till att kombinera din körning hemma och på trafikskolan om du vill få ut mycket av din körning ;) !
Lisak 2010-04-18 09:52 ! Citera #
Om man nu enbart kör på körskola kanske det beror på att man inte har möjlighet att köra privat. Lite svårt att kombinerar de båda.
Trashers 2010-04-18 19:14 ! Citera #
Tja !!

Privatkörning i all heder, men kan alla trafikvett ( för 2010 ) Sen tror jag körskolorna är jäkligt ”fula” att dom ser till att dom suger ur så mycker som möjligt ur en elev, ( alltså pengar ) För hur skall en orutinerad 17 årig elev veta när det är dags att köra upp!! Fy fasiken vad dom tjänar pengar.

// micke
Gäst 2010-07-31 21:18 ! Citera #
Den körskolan jag går på är otroligt bra de vill verkligen att man som elev ska utvecklas. När jag har kört har jag fått göra olika saker vid varje lektion och de är väldigt pedagogiska med vad man bör tänka på osv. Innan jag börja trodde jag detsamma men det finns bra körskolor därute.
Gäst 2010-08-05 14:50 ! Citera #
Det är jätte bra att kombinera både körning hos trafik skola och privat, eftersom att båda ger dig utbildningen du behöver.
Dock så tycker jag att föräldrar oftast överreagerar och eleven själv ”gör lite som den själv vill” eftersom att det t.ex är pappa.
Jag tycker att man ska börja på trafik skola så att man lär sig grunden och där efter gör privat, så att det sitter i ryggmärgen och att man får in den mängd träning man behöver =) ett litet tips
Linnéa! 2010-08-15 19:30 ! Citera #
Hej!
Jag vill tipsa om att du ska börja med att köra hemma några gånger så att du kan få igång motorn, växla osv hemma men sedan ganska snabbt fara till en trafikskola för att lära dig alla små detaljer med kopplingens släppning i rätt läge, ordningsföljd av att se i backspeglar osv. Det blev mycket jobbig för mg att börja ”Vänja om mig” då jag hade kört alltför länge hemma - jag hade lärt mig fel! Så åk alltid till en körskola tidigt i din utbildning är mitt tips :)
Gäst 2010-08-20 14:43 ! Citera #
Jag håller med om att det blir billigare och dessutom går det snabbare att få körkortet då man har möjlighet att kör rätt så ofta privat. Jag själv kör nästan varje dag med pappa och ungefär en gång i veckan i trafikskola och det går verkligen framåt. Men självklart har alla inte möjlighet att övningsköra privat så då har man inget annat val än att enbart köra på trafikskola.
Asghar 2011-05-17 20:55 ! Citera #
momo222
Hejsan ni som bara kör hos trafikskola det blir mycket pengar att punga ut så se till att kombinera din körning hemma och på trafikskolan om du vill få ut mycket av din körning ;) !

Hej,
Jag heter Asghar och jag bor i Köping, jag vill gärna kör bil privat om du har tid nångång om vecka då jag är fförberedd men hur mycket tar du om en timme eller på vilket sätt kontakta mig tack.
tata7 2011-06-21 11:38 ! Citera #
Jag tycker det är bra att kombinera båda,privat och trafikslolan,fast märkte att om man har pengar då är det helst boka prov genom trafikskolan. Själv hörde konstiga kommentarer från en äldre kontrollmannen om ”privatister” och blev kuggad efteråt av den ungre kontrollmann (för att jag ser osäker ut när jag backar :o )...misstänker att den var påverkad efter samtalen med den äldre...
Fenomena 2011-07-21 15:57 ! Citera #
Trashers
Tja !!

Privatkörning i all heder, men kan alla trafikvett ( för 2010 ) Sen tror jag körskolorna är jäkligt ”fula” att dom ser till att dom suger ur så mycker som möjligt ur en elev, ( alltså pengar ) För hur skall en orutinerad 17 årig elev veta när det är dags att köra upp!! Fy fasiken vad dom tjänar pengar.

// micke

vad är det som får dig att säga detta? Ett väldigt onödigt inlägg. De flesta trafikskolor idag går med KNAPP vinst. Det KOSTAR pengar att ha lärare, bilar, lokaler och övningsmaterial igång. De flesta trafiklärare har inget som helst intresse av att suga pengar ur folk. Däremot ett brinnande intresse för människor och trafiksäkerhet. Om en trafikskola systematiskt arbetade med att lura människor skulle denna gå under snabbt. Det en trafikskola lever på är dess rykte, utbildning och nöjda kunder. Alla trafikskolor har dessutom en läroplan alla elever får följa för att kvaliteten på våra nya unga förare skall hålla samma nivå!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest