Jag kuggades för att jag inte väjade en bil från höger som skulle svänga ut vänster och jag skulle svänga in höger. Vi höll alltså på var sin kant och hindrade inte varandra. Min fråga är ska man väja för sakens skull?
Tippar på att det var en korsning, och högeregeln gäller.....
då det inte var huvudled du färdades på, inga trafikljus, eller annan anvinsning...
Jupp krasst så gjorde du fel, då du har väjningsplikt.....för du ska vara tydlig, sakta ner, visa dina avsikter
Om du hindrade det andra fordonets framfart på något sätt så bröt du mot Högerregeln.
Du skulle alltså svänga in på vägen bilen kom ut från? Är det så som jag tolkar drt hade jag också kört in för jag anser det inte hindrar den andra bilen. Du kanske dock inte saktade ner tillräckligt innan svängen och bilen därför tvekade..
Jag kuggades för att jag inte väjade en bil från höger som skulle svänga ut vänster och jag skulle svänga in höger. Vi höll alltså på var sin kant och hindrade inte varandra. Min fråga är ska man väja för sakens skull?
På mig låter det som om du totalt missuppfattat vad du faktiskt blev underkänd på!
Skicka ditt protokoll vetja så ska det nog bli lite klarare.