Start > Körkortsforum > Precis tagit körkort, redan fö…

Precis tagit körkort, redan förnya det?

Gäst 2019-12-08 22:05 ! Citera #
Hej!

Jag gjorde nyligen teoriprov och körprov, båda godkända. Jag väntar nu bara på att få hem kortet och funderade lite grann. Om jag inte är nöjd med hur jag ser ut på bilden, har jag möjlighet att ändra på det?

T.ex beställa nytt hos transportstyrelsen och skicka dem ett nytt foto? Kan jag beställa hem en grundhandling även om jag inte haft körkort särskilt länge?

Tack! Mvh
Gäst 2019-12-09 09:35 ! Citera #
Om inte annat kan du ju anmäla det borttappat så får du ta en ny bild och ansöka om nytt kk. Det kostar ju dock 250 kr varje gång för kk-tillverkning.
Gäst 2019-12-09 20:46 ! Citera #
Okej, tack!

Tror du att de skulle gå med på att jag helt enkelt vore missnöjd och vill ta om bilden? Eller vill de inte acceptera nåt sånt?
Donnan 2019-12-10 20:31 ! Citera #
Gäst 2019-12-09
Okej, tack!

Tror du att de skulle gå med på att jag helt enkelt vore missnöjd och vill ta om bilden? Eller vill de inte acceptera nåt sånt?
Snåljåp.....

Nu snackar vi 250Kr o du är inte nöjd mes din bild...

Ge dig....

Ta dem 250Kr o gör dig fin istället innan....så du blir nöjd...

För du visste ju att du skulle fotas första gången.....

Dotshoppande går inte
Gäst 2019-12-10 22:11 ! Citera #
Donnan 2019-12-10
Snåljåp.....

Nu snackar vi 250Kr o du är inte nöjd mes din bild...

Ge dig....

Ta dem 250Kr o gör dig fin istället innan....så du blir nöjd...

För du visste ju att du skulle fotas första gången.....

Dotshoppande går inte
Okej, jag ger mig!

Handlade mer om att jag inte vill ha å göra med nån ”förlustanmäld id-handling” vid framtida kreditupplysningar osv. Hört att ett förlustanmält körkort blir kvar i registret ett tag. Förvisso kan det vara beroende på, en förlustanmälan borde ju försvinna när jag fått ett nytt?

Annars betalar jag gärna 250kr för att få ta om bilden.
Hej 2019-12-14 17:36 ! Citera #
Det går att ta om bilden i deras automater utan extra kostnad så vida man inte tycker på godkänd bild

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo