Start > Körkortsforum > Hur tätt får man köra upp

Hur tätt får man köra upp

Faxbox 2019-12-05 17:43 ! Citera #
Hur tätt får man köra upp? Kan jag t.ex. köra upp två dagar efter varandra eller två gånger samma dag?
/Faxbox
Moa 2019-12-05 21:03 ! Citera #
Du kan köra upp direkt, samma dag eller nästa. Det som begränsar är att det måste finnas lediga tider där du vill köra upp. Jag fick vänta fem veckor men sen tog jag det!
Gäst 2019-12-06 13:19 ! Citera #
Som vanligt vet folk inte vad dem pratar om här på forumet. Moa är helt ute och cyklar!

Ett körprov om dagen! Efter 4 provtillfällen blir du satt läääängst bak i kön! Då kan du nog få vänta månader på prov! Enjoy!
Gäst 2019-12-07 13:11 ! Citera #
Det stämmer helt rätt med gäst. Har gjort prov fyra ggr, fick godkänd kunskapsprovet andra gången. Nu är jag orolig att teoriprovet går ut innan jag får ny tid för körprovet. Det ser ut att jag ska vänta några månader tills jag får en ny tid då måste jag göra om kunskapsprovet också
Gäst 2019-12-07 19:27 ! Citera #
Gäst 2019-12-06
Som vanligt vet folk inte vad dem pratar om här på forumet. Moa är helt ute och cyklar!

Ett körprov om dagen! Efter 4 provtillfällen blir du satt läääängst bak i kön! Då kan du nog få vänta månader på prov! Enjoy!
Länk till informationen vore toppen....

Än ett påstående....
Gäst 2019-12-08 01:54 ! Citera #
Gäst 2019-12-07
Länk till informationen vore toppen....

Än ett påstående....
Stämmer med företräde, oklart två uppkörningar samma dag.

https://www.trafikverket.se/korkort/kontakt/fragor-och-svar-om-korkortsprov/foretrade-for-behorighet-b-personbil/
Gäst 2019-12-08 03:56 ! Citera #
Gäst 2019-12-08
Stämmer med företräde, oklart två uppkörningar samma dag.

https://www.trafikverket.se/korkort/kontakt/fragor-och-svar-om-korkortsprov/foretrade-for-behorighet-b-personbil/
Toppen..tummen upp på den...

Jag som skrev innan...

Hard core fakta med länk uppskattas alltid.
Trafikinspektoren 2019-12-08 19:00 ! Citera #
Man kan göra ett typ av prov per dag.

Dvs teori och körprov på samma dag är ok.
Men inte två teori eller två körprov på en dag.

Förut gick det, men inte nu längre!
Adam C 2019-12-09 08:15 ! Citera #
Om det finns ett kösystem där man endast har förtur 4 gånger då undrar jag hur man kan har fått köra upp 50 gånger på två år.
Sen tycker jag inte man ska får köra upp så många gånger.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7327036
Gäst 2019-12-09 08:51 ! Citera #
Ska man ha körkort om man behöver så många chanser?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo