Start > Körkortsforum > Folk som kuggat på Riksutbildn…

Folk som kuggat på Riksutbildning 2 (Halkbana)

Gäst 2010-04-17 15:23 ! Citera #
Läst lite olika forum och sett att det verkligen finns folk som kuggar på halka Folk som ofta kuggar på halkan är folk som inte e riktigt redo för det som inte kommit så långt i sin körning. och dom som verkligen inte lyssnar det e absolut viktigt att lyssna på din lärare när du gör halkan annars kan du få lämna banan direkt utan snack så se till och lyssna på din lärare! Nån här som kuggat och varför ?
angelicato 2010-04-20 19:52 ! Citera #
Jag fick veta på min halkbana att de som buskör alldeles för mycket kan bli kuggade. De tror väl att det är någon lekbana. Sen var det någon som krockade också som blev kuggad, föraren var inte alls uppmärksam då.
Ssarisen 2010-04-24 22:50 ! Citera #
Jag fick höra om en som kom till halkbanan med 1,7 promille i blodet. Då var det bara att åka raka vägen hem för honom. Annars tror jag det är ytterst sällan någon misslyckas med halkutbildningen.
Gäst 2010-05-03 10:07 ! Citera #
Jag är faktiskt lite nervös, det kostar ju en hel del så man vill ju inte kugga!
boije 2010-05-05 11:18 ! Citera #
På min trafikskola sa dom att det va i princip omöjligt att kugga så länge man inte fjantar sig. Va seriös och lyssna på vad dom säger så kommer det gå bra!
bandyman 2010-05-14 15:49 ! Citera #
Lyssna på vad dom säger så ska det inte vara någon fara :)
Emil W 2010-05-19 21:22 ! Citera #
Nån som kan berätta ungefär hur mycket erfarenhet man behöver dör att göra halkan ?
Gäst 2010-05-20 13:26 ! Citera #
Emil W
Nån som kan berätta ungefär hur mycket erfarenhet man behöver dör att göra halkan ?


Jag hade kört privat i ett par år när jag gjorde halkan, så jag hade inga problem med det alls. Så länge du kan accellerera och bromsa i normala fall och klarar av ”vanlig” körning på ett okej sätt så tror jag inte det blir några problem. :)

Jag vet inte om det är standard att köra halka med automat, men det fick jag göra i alla fall och det förenklade det hela jättemycket när man slapp tänka på växlingen i alla svängar och panikbromsningar.
Johnny 2010-05-25 16:29 ! Citera #
Man kan bli kuggad om man inte följer deras regler och anvisningar. Oftast blir man godkänd men specialfall finns alltid. Dock är det väldigt viktigt att kunna manövrera bilen innan man ger sig ut på halkan.
Gäst 2010-06-17 20:09 ! Citera #
Hej

Det är inte vanligt att man kuggar där.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo