Start > Körkortsforum > Ansöka om förlängd giltighetst…

Ansöka om förlängd giltighetstid på godkänt prov.

Mirre 2019-12-03 12:08 ! Citera #
Hej!

Jag står inför ett mega dilemma just nu. Jag blev godkänd på mitt teoriprov den 10/10 och kuggade tyvärr min uppkörning dagen efter. Fick ny tid för uppkörning 26/11, som blev avbokad av trafikskolan utan att de meddelat mig först. För att göra en lång historia någorlunda kort så var jag inskriven på en körskola, gjorde risk 1an där och halkkörning med dem också. Jag körde med en av skolans lärare, dock körde jag ”privat” med honom, alltså utanför hans arbetstid, men jag hade trots allt betalt pengar för allt till skolan så jag gjorde ingenting gratis utan enda skillnaden var att jag körde med denna läraren utanför hans arbetstid. Sen som jag har förstått det så har det hänt saker mellan den läraren jag kört med och körskolan, och han har förlorat sitt jobb, men blev lovad att han skulle få ha uppkörningen med mig den 26/11. Jag fick ett mail från trafikverket 20/11 att min uppkörning var avbokad och jag förstod ingenting så jag ringde trafikverket direkt som sa att det inte var någon därifrån som hade gjort avbokningen utan det var ett namn på en tjej så de rekommenderade mig att ringa trafikskolan. Jag skickade självfallet till min lärare som inte svarade så jag ringde körskolan och fick bara svaret att jag var tvungen att prata med min körlärare. Så jag inväntade svar från honom och fick det och han sa bara att det blivit ett missförstånd men sen en vecka senare så fick jag veta hur läget låg till och att han hade förlorat jobbet då men som jag skev innan så blev han lovad att jag skulle få ha min uppkörningen ändå. Så han fick veta från mig att tiden blivit avbokad då hans fd chef och arbetsplats inte sagt något till honom heller och gått bakom ryggen på honom. Körskolan har dessutom tagit bort mitt konto till elevcentralen så jag kommer inte åt alla teoriprov och liknade som jag betalt för, vilket är helt sjukt. Det största problemet dock är ju att min teori går ut den 10/12, om 7 dagar det vill säga. Vilket känns förjävligt. Jag har ju inte gjort något fel i denna situationen men jag får det största straffet. Därför har jag funderat på om jag ska ansöka om förlängd giltighetstid på mitt godkända teoriprov hos Transportstyrelsen men samtidigt så känns det så osäker, man måste ändå betala 1200kr bara för att skicka in ansökan, oavsett om man får ansökan godkänd eller nekad. Och det är mycket pengar för en student som redan lagt en massa pengar på körkortet. Därför undrar jag om här finns någon som ansökt om förlängd giltighetstid och isåfall vad er anledning var och om ni fick igenom det eller inte? Behöver hjälp och råd på vad jag ska göra!!
Gäst 2019-12-03 14:59 ! Citera #
Har du betalt in till körläraren eller körskolan? Ifall du har betalt till körläraren privat så kan det vara problematiskt då han har tagit emot svarta pengar. Har du fått kvitton på allt du betalt? På mig står det kvitton för körlektioner med mera.

Försök att mejla Elevcentralen eller gå till körskolan och fråga vad som försiggår i person. Ta gärna med dig någon förälder eller äldre person (om du är yngre). I värsta fall anmäl till ARN.

Men det låter jvligt suspekt att han körde efter sin arbetstid.

Är ju inte värt att betala 1200 kr för ett förlängt prov när det kostar 300 kr för ett nytt prov. Plus att giltighetstiden går ut så snart.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest