Start > Körkortsforum > Min väg till teoriprovet

Min väg till teoriprovet

Anton 2019-12-02 19:50 ! Citera #
Hallå där!

Jag klarade nyss teoriprovet och min glädje över detta är obeskrivlig!! :D

Hur gjorde JAG?

Efter otroligt mycket körande privat och lite tid på teorin så bokade jag in mig för proven.
Jag har alltid haft svårt för att plugga, dels kanske för att jag inte funnit motivation till just det jag pluggat. Vet inte riktigt om jag tyckte körteorin var superrolig i sig. Kort sagt kom motivationen smygandes efter jag bokade upp mig!

Drygt 1 månad hade jag på mig och det kändes helt okej! då...

Jag gick och köpte mig den senaste teoriboken och började läsa den ganska försiktigt, knappt 1 kapitel om dagen. Ärligt sagt så fick boken mig nästan att somna till en början. Jag la faktiskt boken åt sidan kanske halvt igenom den, för en teoriapp som ärligt gjorde det roligt.

Jag ska inte säga att jag pluggade supermycket i början, det vore till att ljuga! Men efter drygt 3 veckor var hela boken läst och relativt många teoriprov i appen gjorda.

Det var i slutspurten som motivationen kom. Väl 4 dagar innan provet bestämde jag mig bara för att leva och andas körteorin. Jag tror att jag satt 14 timmar per dag. Jag pendlade mellan 3 olika sidor med mängder av prov. En utav dagarna sträckläste jag igenom boken för att vara på den säkra sidan. Den var faktiskt inte lika tråkigt som första gången då jag genuint ville förstå denna gången.

Gav boken mig något? Självklart gav den mig något! Gav den mig allt? Verkligen inte!

Jag hade inte klarat provet med bara boken. Kanske att jag hade klarat provet utan boken, men jag råder er till att läsa den 1 gång! Du kan vara 1 fel ifrån godkänt och kanske att boken hade givit dig svaret för godkänt.

Alla sidor, alla prov var guld värda! Jag började med 1 teoriprov som aldrig förändras. Tog god tid på mig första gången, därefter gick jag igenom ALLA frågor. Sen gjorde jag om det! Jag tog också bild på frågorna jag hade fel på eller tog lång tid att svara på. Jag gjorde upp mot 14 olika prov som aldrig förändrades, och till slut hade jag också format mitt egna prov av svåra frågor på mobilen!

Efter det bytte jag sida och började med prov som förändrades, och det är också superviktigt! Det kan bli en negativ effekt av att man annars memorerar frågorna istället för att faktiskt förstå dom.

Jag tycker att olika sidor har olika formuleringar, olika situationer, olika händelser, skyltar, växla mellan sidor och prov!

Det skrämde mig att även in i det sista lärde jag mig nya saker.

Resultatet blev 58, då 52 är godkänt känner jag mig supernöjd!

Lycka till ! :)
Gäst 2019-12-02 21:33 ! Citera #
Grattis...grattis

Men talar motsatsen.och håller inte med dig alls.....hade jag inte läst boken hade jag kuggat.

Nu ere uopkörning nästa....när har du den?
Gäst 2019-12-04 19:05 ! Citera #
Gäst 2019-12-02
Grattis...grattis

Men talar motsatsen.och håller inte med dig alls.....hade jag inte läst boken hade jag kuggat.

Nu ere uopkörning nästa....när har du den?
Håller helt med. Tycker elevcentralen osv ibland bara säger att ”det här är fel” men förklarar inte alltid VARFÖR det är fel. Sedan läser man i boken och de stolpar upp vad som är tillåtet eller ej. Helt klart värt att iallafall läsa igenom en gång..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor