Start > Körkortsforum > Nervös 24/7

Nervös 24/7

maja 2019-11-28 22:58 ! Citera #
Hade min första uppkörning i oktober och misslyckades. Blev såklart väldigt ledsen och besviken då jag och alla andra var så inställda på att jag skulle klara det, har ändå kört i ca ett år. Nu har jag uppkörning på onsdag och är så sjukt nervös, ännu mer än vad jag var inför första provet. Om jag inte klarar det nu måste jag dessutom göra om teoriprovet då det går ut snart och det är typ inga fler lediga tider för uppkörning hos trafikverket.. :|

Försöker tänka att jag kommer klara det, men förra gången tänkte jag så och var till och med taggad inför provet och det gick skit... Självförtroendet sjönk något sjukt första gången, har mått dåligt sen oktober och tänkt på uppkörningen varje dag.
Något som varit med om liknande jobbiga situationer och kan peppa mig eller ge mig lite råd?

Mvh nervös tjej som är trött på övningsköra.
Gäst 2019-11-29 16:56 ! Citera #
Fick du veta varför du inte blev godkänd första gången?

Jag vet hur jobbigt de e att va nervös, jag e de heeela tiden och det tär verkligen på en med tiden att ha fokus på det liksom. Själv har jag uppkörning på tisdag nästa vecka och jag gör allt jag kan för övertyga mig själv om att det inte är nån stor grej, jag tror att de e lättare att hantera när du inte ser det som nåt att va nervös inför liksom. Fokusera bara på att visa hur bra du e på att köra bil, jag tror på dig :) :) :)
gäst 2019-11-29 21:59 ! Citera #
Jag har haft sån jvla ångest över uppkörningen. Har legat och ältat körkortet och hur jag ska göra i olika situationer osv. Första uppkörning var jag inte redo för uppkörning, för lite motorväg. Hade sån tur att det snöade idag för första gången denna säsongen så fick åka en kort liten runda i ett område jag kände väl till. Hade övat på det jag var dålig på tills denna gången, och jag tror det syntes. Fick samma inspektör också, så stämningen var väldigt avspänd.

Jag tror man får helt enkelt inte göra en sån stor sak av körkortet. Även körskoleläraren stressade upp mig. När jag körde med min brorsa så var det lugnt men läraren sa jag skulle fokusera mer osv. Blev bara mer stressad. Men när jag gjorde uppkörningen idag så gick det jättebra. Fick körkortet utan några större problem. Han sa inget som var dåligt - självklart var det inte felfritt men dom hade överseende då jag hade bra koll.

Mitt tips är att köra med andra människor jämte dig, det avdramatiserar situationen. Om du har uppkörningen och kan köra med andra lärare så underlättar det när väl inspektören sitter i bilen med dig.
Gäst 2019-12-03 11:13 ! Citera #
Hur gick det?
Gäst 2019-12-11 21:01 ! Citera #
Tips för att klara uppkörning?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo