Start > Körkortsforum > Köra själv för första gången e…

Köra själv för första gången efter klarad uppkörning

William 2019-11-28 09:37 ! Citera #
I tisdags klarade jag teori och uppkörning på första försöket. Så från och med i tisdags så får jag köra helt själv.

Men grejen är..jag vet inte om jag vågar ut och köra helt själv. Jag har tränat i ca 1 år, med föräldrar och kör-lärare, och då gick det bra.

Men jag vet inte om jag vågar ut och köra själv. Hur ska man göra för att våga? Hur gjorde ni efter att ni klarat av teorin och uppkörningen? Min bil står liksom ute på parkeringen här och nycklarna ligger i hallen men jag är så osäker :lol:
Gäst 2019-11-28 15:07 ! Citera #
På riktigt!? Själv har jag planerat att bo i min bil 8-)
Gäst 2019-11-28 15:08 ! Citera #
Se bara till att du tycker att det är kul att köra bil, har du stereo?
Donnan 2019-11-28 16:23 ! Citera #
Seså....

Var inte harig....

Ut o kör, du har faktsikt ett körkort...grattis.

Börja lokalt, ärenden, handla....osv.
William 2019-11-28 20:39 ! Citera #
Jag har ingen aux i min bil så jag kan köra min musik :( Därför kanske det känns jobbigt att starta någonstans. Tror att jag behöver något sådant att kunna spela ”min musik” och därefter kunna dra iväg.

Bilen har stått där ute hela dagen och nycklarna har legat i hallen men jag har inte kört en meter fortfarande. Tog körkortet i tisdags.
Donnan 2019-11-28 21:21 ! Citera #
William 2019-11-28
Jag har ingen aux i min bil så jag kan köra min musik :( Därför kanske det känns jobbigt att starta någonstans. Tror att jag behöver något sådant att kunna spela ”min musik” och därefter kunna dra iväg.

Bilen har stått där ute hela dagen och nycklarna har legat i hallen men jag har inte kört en meter fortfarande. Tog körkortet i tisdags.
Om du behöver lite musik....

Ta med ett par små högtalare.......

Hitta inte på ursäkter för att slippa....annars fastnar du där.

Seså.....du har faktiskt körkort.

Gör ett litet ärende, handla i affären, åk till korvmojjen, hälsa på en kompis i nörheten.

Nervöst o vara ensam...o köra ensam...men vilken frihet (ansvar javisst)...

Är bombis på att du kommer gilla det ;)
Gäst 2019-11-29 17:01 ! Citera #
Har du ingen aux men ändå har du din musik? :? gissar att du mena att du inte har någon egen musik, om jag var du hade jag börjat med att åka till typ biltema eller elgiganten å skaffa en aux, sen bara åkt på nån väg som är skön att köra på med knappt nån trafik 8-) å stegvis uppåt mot att slutligen åka i vänsterfilen (eller höger :? ), rutorna nere, högsta volym å en massa omkörningar på motorvägen. iofs börjar det vinter men förstår du vad jag menar? 8-) 8-) njuuut
gäst 2019-11-29 21:42 ! Citera #
Fick mitt körkort idag. Började med att jag körde min sambo och brorsa till en affär. Sedan till deras jobb. Sedan körde jag hem själv. Livrädd typ hela vägen. Men det gick bra. Du har fått körkortet därför att du kan. Börja inte med motorväg eller vältrafikerade gator, kör när det inte är mycket folk ute t.ex. Få lite självförtroende först. Ju mer du väntar desto värre blir det.
Gäst 2019-11-30 12:28 ! Citera #
Jag har inget uttag i min stereo så jag kan koppla min tfn med sladd eller någon bluetooth. Gammal bil ;) Min mamma har min bil då hennes är på verkstad så förhoppningsvis får jag min bil i veckan här. Jag tänkte börja köra lite försiktigt här i området hemma och inte starta med landsväg eller motorväg det första jag gör. Måste få in växlingen i min bil som jag inte har kört sedan i mitten på september :) Lite skillnad mot Volvo v40 jag hade på körskolan och på uppkörningen mot en peugeot 307 med årsmodell 2004 :lol:
Gäst 2019-11-30 23:40 ! Citera #
Gäst 2019-11-30
Jag har inget uttag i min stereo så jag kan koppla min tfn med sladd eller någon bluetooth. Gammal bil ;) Min mamma har min bil då hennes är på verkstad så förhoppningsvis får jag min bil i veckan här. Jag tänkte börja köra lite försiktigt här i området hemma och inte starta med landsväg eller motorväg det första jag gör. Måste få in växlingen i min bil som jag inte har kört sedan i mitten på september :) Lite skillnad mot Volvo v40 jag hade på körskolan och på uppkörningen mot en peugeot 307 med årsmodell 2004 :lol:
Äh...skyll på bilen.

Då det är bekvämt o tryggt köra m nåt man känner igen kan jag förstå...men men...håller inte med på en del...

Körde en bil på uppkörningen sprillans ny Volvo ....körde m en annan på skolan Toyota.....privat m Polo 2008 och 2015...

Man anpassar sig fort...som o cykla ;)....

Kör en Volvo nu...min första bil...

Så ut med dig ;)...gör småsaker hela tiden....på alla ställen även motorväg (är den enklaste biten juh)..åk gör ärenden...

Skitkul juh...nervöst javisst...men det släpper ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov