Start > Körkortsforum > Är det en bra idé att säga til…

Är det en bra idé att säga till uppkörningsläraren att man kuggat tidigare?

Gäst 2019-11-27 19:53 ! Citera #
Det är strax dags för mitt sjätte försök att klara uppkörningen, japp du hörde rätt, har misslyckats 5 ggr tidigare, mestadels för jag försökte alldeles för tidigt - jag var helt enkelt inte redo när jag började försöka klara uppkörningen, det har jag insett. Sen har det varit gånger då jag anser att inspektören behandlade mig orättvist, lite ungefär som han/hon hade en dålig dag och utvärderade mer negativt än i onödan, men det är mycket troligt att det bara är mitt ego som fått sig en smäll och jag insåg inte själv när jag gjorde ett misstag.

Dock denna gången har jag övat en hel del och tror ändå att jag har en chans att äntligen klara det denna gången :D

bakgrundsinfo? Check

min fråga är egentligen om det är en bra idé att säga till inspektören att det är min sjätte gång? (och att jag hoppas att klara det för en gång skull) är medveten om att det är en person till person fråga, men tror ni att dom agerar mer ”snällt” nästan lite som om jag spelar på deras känslor, eller kommer dom vara extra noggranna?

Kanske en dum fråga, men det va bara en tanke jag hade, uppskattar alla svar :)
Leds 2019-11-27 20:01 ! Citera #
Gäst!!!
Dom vet det står hur många gånger du har kört ... Säger bara lycka till..
Viktigaste att du kommer få den..
Jag kämpar också
Lycka till
Gäst 2019-11-27 20:28 ! Citera #
Det spelar ingen roll hur många gånger du misslyckats, ser inspektören att du har utvecklats så förstår han det. Klarade min uppkörning i måndags med småfel men det gick väldigt bra, dock har jag inte klarat teori ännu.
Lycka till
Jossano 2019-11-27 20:30 ! Citera #
Jag har kuggat 3 gånger och har snart ny uppkörning. Jag själv väljer att inte säga något för vill inte att inspektören ska få en fördom om mitt körande oavsett om det är en fördel/nackdel. Däremot tror jag att det syns på deras info om uppköraren om man har kuggat tidigare så de kanske vet om det ändå. Väljer du att nämna det tror jag dock inte de är extra snälla utan tror de kommer bedöma utifrån en vanlig körning. Lycka till!!
Trafikinspektoren 2019-11-27 21:39 ! Citera #
Vi ser tidigare provprotkollet och vi har enkelt tillgång till all din historik.

Du behöver inte berätta hur många prov du gjort eller vad som brast på dem, vi bryr oss inte!!! Ny dag nytt prov nya möjligheter.

Du behöver inte berätta att du är nervös, VI VET och är väl rustade och har förståelse för nervösa aspiranter.

Du behöver inte berätta något. Du får även vara tyst genom hela provet och fokusera på att klara din uppkörning för en gång skull! Vi bedömer din körning, inte om du kan prata medans du kör eller inte!

Hoppas svaren hjälper. Lycka till nu för fan!
Gäst 2019-11-27 22:06 ! Citera #
Lycka till förfaaaaan haha
Gäst 2019-11-30 09:45 ! Citera #
Är det viktigt att informera om att du kuggat innan och har med din uppkörning att göra?

I hopp om inspektören vara ”juste/snäll” för att du kämpat så hårt o ska körkörtet ändå ifall du kuggar?...dvs söka empati hur jobbigt det varit och ledsen besviken man vart innan?

Svar altså nej....

De bryr sig inte, utan tittar faktiskt på den aktuella körningen.
Trafikinspektoren 2019-11-30 19:31 ! Citera #
UppkörningsLÄRAREN... HAHAHAHAAA!!!

Vi är inga LÄRARE! Vi lär inte ut något!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor