Start > Körkortsforum > Ska göra teori provet på tisda…

Ska göra teori provet på tisdag vilka frågor är dom viktigaste och hur många frågor måste man ha rätt på

rici 2019-11-22 14:28 ! Citera #
:? vfgv
Linn 2019-11-22 19:05 ! Citera #
Hej, jag ska också göra teoriprov på tisdag. Det är 70 frågor på provet varav 5 är kontrollfrågor, dessa räknas inte in i resultatet.
Så för att få godkänt behöver du få 52 rätt och du har 50 minuter på dig att göra testet.
Linn 2019-11-22 19:07 ! Citera #
Skriver igen,
Har hört att det är mycket trafiksäkerhet och regler.
Gäst101 2019-11-22 21:45 ! Citera #
Frågor handlar mycket om trafiksäkerhet och skyltarna. T.ex högerregeln, vilken färg har dimbakljus, hur ser skylten ut som sitter bakom lastbil/släpvagn, hur du ska göra vid trafikolycka, det kommer att finnas bilder där du ska vilja om det är utfarregeln eller högerregeln. Under teoriprovet använd den tid effektivt så att du hinner svara på alla frågor. Jag kände mig stressad när jag bara hade 20 minuter kvar och hade då fortfarande mycket frågor att svara på. Frågorna är lätta om du har läst och studerat. Det är bra om du läser innan teoriprovet eller medan du väntar i salen då du kommer ihåg bättre det du har läst.
Gäst 2019-12-02 19:46 ! Citera #
Jag hade 32 frågor om trafikregler. 7 frågor om fordonskännedom och manövrering t.ex. vilka reglage gör vad, placering i mörker osv. 5 om miljö. 16 om trafiksäkerhet och 5 om personliga förutsättningar.

Hade säkert 7 frågor om högerregeln i olika konstellationer och utförande. Kom en del om vilka ljus är tillåtna. Skyltar, med mera.
JORGE 2024-03-26 17:36 ! Citera #
Trafkregler
JORGE 2024-03-26 17:38 ! Citera #
Personliga förutsättningar

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest