Start > Körkortsforum > Kuggat teorin 5 gånger, tips?!…

Kuggat teorin 5 gånger, tips?!?

Anonym 2019-11-21 20:47 ! Citera #
Jag gjorde mina första teoriprov 2017-2018 då jag egentligen inte alls var redo. Jag läste då endast bara i teoriboken, men nu efter det har jag köpt massa olika tester på nätet, frågor, videoförklaringar osv.
Men ändå?? Så fick jag 51 av 52!!! Man blir ju så less och besviken, man tänker då är det fel på mig eller frågorna? Har jag otur med frågorna?

Folk säger att man alltid ska trycka på alternativet ens magkänsla säger, men jag har inte lyssnat på det. Men nu i efterhand tänker jag hur viktigt det är att egentligen ta de alternativet min magkänsla säger.

Hur går det för er? Hur många prov har ni gjort, och är det någon som har supertips till lilla mig?
Gäst 2019-11-21 23:54 ! Citera #
Jag köpte en app på Google Play för 299kr och tog mig igenom alla steg inom teorin samt svarade på alla frågor efter varje kapitel. Innan teoriprovet satt jag och svarade på en mängd frågor i appen och om jag fick fel repeterade jag det kapitlet. Sammanlagt spenderade jag kanske mellan 12-18 timmar med appen och klarade provet med god marginal. Det var mycket mer effektivt att plugga på det sättet än med böckerna jag köpte hem för nästan tusen kronor.

Att kunna svara på frågor och omedelbart få veta om man tänkt fel är det absolut viktigaste, då kan man repetera omedelbart. Det är inte alls lika effektivt att bara läsa samma kapitel om och om igen för att sedan chansa på provet där många frågor är kluriga och utformade för att se ut som att två alternativ kan vara korrekt. Det hjälper dig även i trafiken sen då trafikreglerna verkligen sitter långt in i benmärgen och du inte behöver tveka under körningen vilket kan vara farligt för dig och dina medtrafikanter.
Gäst 2019-11-22 00:07 ! Citera #
Hej!
Jag har precis klarat mitt teoriprov. Jag har pluggat på ta körkort appen, lyssnat på körkortsljudboken på Spotify och läst ut körkortsboken sedan har jag gjort 10 sluttester på elevcentralen. Detta låter överdrivit mycket men det tog inte så långt tid för mig. Jag läste snabbt på boken och fokuserade mer på sluttester. På provet fick jag 56 poäng. elevcentralen hjälpte mig ganska mycket för frågorna jag hade på provet var ganska likt på elevcentralen. Jag ska ha uppkörning på tisdag och är jätte nervös!!!!

Lycka till hoppas att du kommer klara det nästa gång och läs noga!
Stefan 2019-11-22 08:48 ! Citera #
Anonym 2019-11-21
Jag gjorde mina första teoriprov 2017-2018 då jag egentligen inte alls var redo. Jag läste då endast bara i teoriboken, men nu efter det har jag köpt massa olika tester på nätet, frågor, videoförklaringar osv.
Men ändå?? Så fick jag 51 av 52!!! Man blir ju så less och besviken, man tänker då är det fel på mig eller frågorna? Har jag otur med frågorna?

Folk säger att man alltid ska trycka på alternativet ens magkänsla säger, men jag har inte lyssnat på det. Men nu i efterhand tänker jag hur viktigt det är att egentligen ta de alternativet min magkänsla säger.

Hur går det för er? Hur många prov har ni gjort, och är det någon som har supertips till lilla mig?
Använd hjärnan istället för magen, kommer sannolikt att gå mycket bättre då.
Lycka till med körkortet!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo