Start > Körkortsforum > Obs, Södertälje uppkörning/Sam…

Obs, Södertälje uppkörning/Samspel med trafikanter

:)) 2019-11-07 21:59 ! Citera #
Hej, Har uppkörning i Södertälje nästa fredag. Några tips att tänka på,? Kör via skolan och deras bil. Samt blir det andra uppkörningen? Känner mig lite stressad och nervös.


Allt under körningen går bra med det är på och avfarterna i motorvägar och att jag kommer in lite snabbt i cirkulationsplatserna. Jag måste ha bättre avsökning samt samspela med andra trafikanter.

Det känns som jag gör rätt när jag kollar och försöker göra som det sägs, men ibland blir det fel. Hur ska jag samspela liksom? Tips o tricks. Jag menar vad kan jag göra mer? Kör automat, skriv gärna hur jag ska köra och hur jag ska göra med pedalerna. Hur gör ni när ni samspelar? Jag har ca 70 procent godkänt i elevcentralen, o resten icke godkänt. Jag har klarat teoriprovet och har ju två månader.

Hoppas nån kan hjälpa mig och ge lite idéer.
Tack :)
Förarprövaren 2019-11-08 11:40 ! Citera #
Hej! Jag har skrivit lite om samspel på min blogg som jag tror du (och andra) kan ha stor nytta av. Där förklarar jag vad samspel är och hur inspektören bedömer. Läs, begrunda, fråga och dela med andra som du tror kan behöva veta mer om samspel.

”Trafik är något så enkelt men samtidigt väldigt komplext. I sin enklaste form kan man säga att trafik endast är människor i rörelse, men om man tittare lite närmare på saken ser man att alla dessa människor i rörelse, ska röra sig tillsammans, på en relativt liten avgränsad yta och ofta i höga hastigheter.”

https://uppkorningblog.com/?s=Samspel

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo