Jag arbetade under några år som trafikinspektör på Trafikverket Förarprov. Utifrån min erfarenhet driver jag nu Uppkörningsbloggen. Bloggen är skriven för att hjälpa dig som ska ta körkort. Jag skriver för att du ska veta hur en inspektör arbetar och hur krav och bedömning går till. Här länkar jag till ett av alla inlägg som finns att läsa på bloggen. Många vittnar om att den hjälpt dem att klara uppkörningen. In och läs, ställ frågor och dela vidare till andra som behöver.
https://uppkorningblog.com/2016/05/30/ar-inspektorens-bedomning-palitlig/
Bara för att du var en duktig, ordentlig och socialt kompetent trafikinspektör när du jobbade (och kanske även dina kollegor) så betyder det inte att det ser ut så överallt i landet.
”Trafikinspektör gjorde fingret
Nyheter
Publicerad 07:15, 19 nov 2017
En man anställd som trafikinspektör på förarprovskontoret i Sollentuna visade fingret åt en annan bilist. Detta ska ha skett när den andra bilisten körde efter trafikinspektören under ett förarprov. Inspektören ska då ha känt sig förföljd och provocerad och därför dragit fram fingret.
När båda parkerade vid Sollentunakontoret för förarprov gick den efterföljande personen fram till trafikinspektören. Stämningen blev alltmer hotfull och till slut hotade trafikinspektören med att den andre skulle åka ”på däng”.
www.stockholmdirekt.se/nyheter/trafikinspektor-gjorde-fingret/repdpnqkj!AZBSyfbiOIMcM2q6heFv0Q/
”Mutade trafikinspektör - åtalas
Göteborg En trafikinspektör fick mutor för att godkänna ett stort antal körkortselever, trots att de saknade väsentliga kunskaper.
Sammanlagt säger sig trafikinspektören ha tagit emot 5 000-8 000 kronor vardera från 34 personer som då fått sina uppkörningar godkända.
Enligt åklagaren kan det dock handla om ett 70-tal personer som kan ha mutat sig till sina körkort.
Vad som händer med de mutande körkortsinnehavarna är oklart, trots att det gått flera år sedan de fick sina körkort.
– Vi måste avvakta att domen i hovrätten vinner laga kraft. Sedan får vi utreda och se vilka som är inblandade. Innan utredningen är klar kan vi inte svara på vad som händer, säger Thomas Eriksson, ställföreträdande chef på Transportstyrelsen.
I ett liknande fall i Stockholmsområdet för snart 15 år sedan fick körkortsinnehavarna göra om förarprovet för en annan inspektör.”
www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/mutade-trafikinspekt%C3%B6r-%C3%A5talas-1.1022395
Rötägg finns alltid, men de är udda och enstaka undantag.
När vi kör körprov så är våran aspirant som vårt lilla barn! Man vill den väl och man vill inte att nån idiot ska förstöra för den!
När man har någon som följer efter ett prov och som sedan aspiranten uppmärksammar är skit irriterande! Ännu värre blir det när aspiranten blir störd av efterföljandet tex när dem ska vända eller backa!
Jag anser mig vara en rätt bra inspektör men kan säga att när någon följer efter ett prov och förstör brinner det för mig! Även mina kollegor! Så ett finger var han LÄTT värd!!! Go Sollentunainspektörn!
Jag arbetade under några år som trafikinspektör på Trafikverket Förarprov. Utifrån min erfarenhet driver jag nu Uppkörningsbloggen. Bloggen är skriven för att hjälpa dig som ska ta körkort. Jag skriver för att du ska veta hur en inspektör arbetar och hur krav och bedömning går till. Här länkar jag till ett av alla inlägg som finns att läsa på bloggen. Många vittnar om att den hjälpt dem att klara uppkörningen. In och läs, ställ frågor och dela vidare till andra som behöver.
https://uppkorningblog.com/2016/05/30/ar-inspektorens-bedomning-palitlig/
Trist att du inte jobbar kvar hos oss!