Start > Körkortsforum > Svänga av på svängfält från 10…

Svänga av på svängfält från 100 väg

Nancy 2019-10-31 08:36 ! Citera #
Hej!

Jag har haft körkort sen februari men pga att jag pendlar med tåg (jobbar inne i Stockholm
City) så kör jag inte ofta. Nu ska jag hälsa på en vän på landet vilket innebär köra 2-1 väg 100 hastighet, i mörker. Jag ska svänga vänster sen och det finns ett svängfält. När jag tittar på Google Street view ser det hyfsat långt ut men hur ska jag göra?

Innan svängen blir vägen en filig så tänkte tömma trafiken när det är 2 filer så de hinner om mig. Sen motorbromsa blinka tidigt och ner på 70 i allafall.

Nervöst!
Gäst 2019-10-31 10:16 ! Citera #
Känns som du överanalyserar. Börja bromsa lätt en bit innan svängfältet för att uppmärksamma de bakom att du kommer att sänka hastigheten. Börja sedan blinka, bromsa ner ännu mer och in i fältet. Klart.

Du behöver liksom inte be om ursäkt för att du ska göra en sväng.
Nancy 2019-10-31 12:35 ! Citera #
Så tänker jag med. Vet att när jag väl kör kommer det komma ”naturligt” men ja, överanalyserar. Tack!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest