Start > Körkortsforum > Kan man byta körskola?

Kan man byta körskola?

Mickan 2019-10-30 14:20 ! Citera #
Jag har haft mycket problem med min körskola och har tänkt på att byta skola sen start, MEN det finns ju något som hindrar mig. På min student fick jag ett så kallat guldkort värt en summa pengar där allt ingick med böcker, risk 1 och 2, uppkörning osv. jag bokade upp alla mina tillgängliga körlektioner men har än så länge bara fått utföra 1/20 lektioner då dem har ställt in varje lektion med anledningen att personen är sjuk...

Har jag fortfarande rätt att byta körskola och få tillbaks mina pengar som inte har används på skolan?
ons. 2019-10-31 00:02 ! Citera #
Det är ej okej, så tycker att du ska kontakta str.(.www.str.se/om-oss/reklamationsnamnd/ ,0418-401000). Du kommer få tbx pengarna , men rabatt+administriva kostander som skolan tar, 10-20% kommer dras från summan du betalade.Men jag tycker som sagt att du ska ringa str och höra med dem , för det låter som sagt väldigt oseriöst att de gör så.Jag anmälde sj.trafikskolan i malmö till str, då de ex vägra ge mig tider, men gav sina kurdiska landsmän tider.
Olle 2019-10-31 00:37 ! Citera #
Byta körskola går alltid oavsett vad, sen pengar tillbacka ska du få för de lektioner etc du inte genomfört

Du kan inte räkna med hela summan men ska inte va något problem

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov