Start > Körkortsforum > Bara B-Körkortsfrågor bland de…

Bara B-Körkortsfrågor bland de man kan öva på?

zuper 2019-10-18 19:21 ! Citera #
Jag undrar om det verkligen bara är B-körkortsrelaterade frågor bland de övningsfrågorna som man kan öva på?
Om det verkligen är det, varför behöver jag isåfall veta svaret på en sån här fråga till exempel när det gäller B-körkort:

”När klassas en lastbil som tung?”

Jag kan inte förstå hur detta har något samband överhuvudtaget med att ta B-körkort. För C-körkort kan jag förstå att den här informationen är relevant, men annars...
Behöver jag veta det här utifall att jag blir överkörd av en lastbil i en olycka, hur pass mycket vikt det är som kommer att mosa mig och kunna identifiera innan jag dör om det var en lätt eller tung lastbil som tog kål på mig?
Man börjar ju undra liksom...
Gäst 2019-10-18 19:40 ! Citera #
zuper 2019-10-18
Jag undrar om det verkligen bara är B-körkortsrelaterade frågor bland de övningsfrågorna som man kan öva på?
Om det verkligen är det, varför behöver jag isåfall veta svaret på en sån här fråga till exempel när det gäller B-körkort:

”När klassas en lastbil som tung?”

Jag kan inte förstå hur detta har något samband överhuvudtaget med att ta B-körkort. För C-körkort kan jag förstå att den här informationen är relevant, men annars...
Behöver jag veta det här utifall att jag blir överkörd av en lastbil i en olycka, hur pass mycket vikt det är som kommer att mosa mig och kunna identifiera innan jag dör om det var en lätt eller tung lastbil som tog kål på mig?
Man börjar ju undra liksom...
Du får köra lätt lastbil med B-kort. Alltså måste du kunna skillnad på lätta och tunga lastbilar.
Gäst 2019-10-18 20:13 ! Citera #
Som föregående skrev......du måste kunna skilja på detta...och skulle påstå att det är viktigt att veta detta.

Vikten som avgör.
B gäller för fordon med max totalvikt 3500kg......då altså bil, lätt lastbil

Över det så är det tungt o högre behörighet på körkortet....

Så bara att läsa på....

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest