Start > Körkortsforum > Trafikskoln vill ej boka prov

Trafikskoln vill ej boka prov

Sara 2019-10-15 22:16 ! Citera #
Jag har gjort hela mina utbildning i en trafikskola . Nu när det kommer till uppkörning vägrar trafikskola boka prov till mig . Inte heller om jag bokar privat får jag låna deras bil. Vridigt stil tycker jag ,när de själva anser att jag är klar för uppkörning
Killenmedjackan 2019-10-15 23:17 ! Citera #
Har du pratat med dom då? Varför vill dom inte? Och om det nu är så att dom säger att du är färdig och ändå inte vill så är det nog dags att byta skola.
Gäst 2019-10-16 01:56 ! Citera #
Och varför måste dom boka tiden åt dig? Är du redo så, gör det själv.

Angående bilen, ja men använd trafikverkets bil.

Förstår inte folk som är så handlingsförlamade, det är väl för fan bara skita i vad de säger om du är redo.
Sara 2019-10-16 12:49 ! Citera #
Det är klart att jag kan boka själv. Men jag vill ju låna körskolan bil ,jag har använt den i hela min utbildning . Jag har snackat med den men de mumlar bara att de inte gör så enlig rutiner. Vilket är skitsnack och lögn rakt framför näsan på mig. De bokar själva ut prov +låna till andra som ej endast kör en körlektion med dem,privatister.

Jag kan köra trafikverket bil men föredrar körskolan så jag som sagt är van med dem. Plus rätt ska vara rätt . Jag hade lika gärna ej gått p den här trafikskola och kört bara privat och sedan bokat privat av oxå.
Sara 2019-10-16 12:51 ! Citera #
Finns det inga lagar på min sida ?

För jag ser klart tydligt att de favoriserar sina kurdiska landsmän osv.
Gäst 2019-10-16 18:39 ! Citera #
Nä, jag tror de kan själva välja huruvida de vill hyra ut sin bil eller inte till dig.

Men som sagt, skit i dom. Boka själv, och låna trafikverkets bil, det är ju liksom inte så att du får en gammal rishög att köra upp med.

Att man inte är van med bilen tar de ju hänsyn till, och det tar ju inte många minuter att vänja sig.
Andreas 2019-10-18 12:14 ! Citera #
Sara 2019-10-16
Finns det inga lagar på min sida ?

För jag ser klart tydligt att de favoriserar sina kurdiska landsmän osv.
Konsumenttjänstelagen bör du titta i.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest