Start > Körkortsforum > Hjälp med kunskapprov

Hjälp med kunskapprov

Sos 2019-10-15 10:26 ! Citera #
Hej
Hej alla när jag sitter och skriva det här har jag panikångest eller är jätte besviken över teori provet . Jag har gjort 3 gånger kunskap prov och har fått 51 i alla 3 resultat vilket gör att det gör mig så förvirrad om vad kan jag göra till nästa gång? Vad är ert råder snälla hjälp mig
Tacksam för svar
Gäst 2019-10-28 14:36 ! Citera #
Jag håller med dig. Har gjort det 3 gånger. Gjorde 3 gången idag och fick 51. Fattar inte heller-.- har prov om 2 veckor igen
Andreas 2019-11-09 15:17 ! Citera #
Läs för att förstå sammanhangen. Jag läste boken 2 gånger och fick 64/65. Det är inte hur mycket du läser någonting utan hur du läser det. Fundera över varje sak som du läser i boken och ställ frågan ”varför är det såhär? vad blir konsekvensen om man bryter mot det?” så ska du se att det fastnar bättre. Plus att du får en djupare förståelse för alla regler och det gör att jag känner mig trygg att möta dig i trafiken.
Gäst 2019-12-02 23:34 ! Citera #
Andreas 2019-11-09
Läs för att förstå sammanhangen. Jag läste boken 2 gånger och fick 64/65. Det är inte hur mycket du läser någonting utan hur du läser det. Fundera över varje sak som du läser i boken och ställ frågan ”varför är det såhär? vad blir konsekvensen om man bryter mot det?” så ska du se att det fastnar bättre. Plus att du får en djupare förståelse för alla regler och det gör att jag känner mig trygg att möta dig i trafiken.
Precis!

Läs för att du ska förstå, inte bara för läsandets skull.

Jag köpte boken och läste igenom den. Delade upp kapitel, reflekterade varför lagar och regler fanns. Fick 58 rätt men det berodde på att min fordonskännedom var dålig. Resterande var kanske 1 poäng ifrån förutom personliga förutsättningar som var full pott.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest