Hej... som ni kan läsa i rubriken har jag verkligen panik inför teoriprovet, och då syftar jag inte på panik över att jag inte kommer att klara det då jag i princip känner mig redo och har pluggat stenhårt under en längre period, utan snarare eftersom jag får grov ångest av att sitta i ett tyst rum tillsammans med flera andra under 50 minuter. Har haft problem med detta så länge jag kan minnas (har djupa problem med social fobi, ångest, depression osv) vilket resulterade i distansundervisning på gymnasiet bland annat. Hur som helst så har jag några frågor till er som har gjort teoriprovet och skulle uppskatta svar otroligt mycket så jag förhoppningsvis inser att det nog inte är så farligt som bilden jag målat upp i mitt huvud...
1. Hur många personer brukar man vara i teorisalen? Är salen stor eller liten?
2. Hur är det med sittplatser? Är det bestämda platser eller kan man sitta vart man vill? Och sitter man nära varandra, hur stort mellanrum är det mellan varandra osv?
3. Får man ha med sig något att äta/dricka?
4. Och slutligen... finns det något annat sätt att göra teoriprovet på pga mitt problem? Finns det någon möjlighet att sitta ensam och göra provet (självklart med en närvarande provförrättare) för jag är så sjukt nervös inför detta att jag funderar på att ställa in hela grejen med att ta körkortet. Är bara nervös inför teorin, oroar mig inte alls över uppkörningen.
Detta är något jag mår extremt dåligt över och som jag tänker på varje dag så snälla visa förståelse i era svar. Tack så mycket