Start > Körkortsforum > Farsta och Sollentuna.

Farsta och Sollentuna.

Körkort2019 2019-10-07 16:58 ! Citera #
Kugga 2 ggr I farsta.

Första gången helt klart mitt fel som hade höga hastigheter innan korsningar och rondeller.

Andra gången helt löjligt. Hindret var på motsatta fordonets sida och enligt regler ska den som har hindret på sin sida vänta in och låta den andra att passera. Jag hann dessutom att köra in och snubben chansade på att krypköra in mellan. Vi passerade varandra och inget hände. Dock tykte hon att jag Borde gett honom mer plats....

Sen på 30 väg såg jag en cyklist och jag bestämde mig för att ha koll på henne medans jag kryper förbi i 10 km/timmen och allt gick bra. Då tyckte hon att jag borde ha svängt ut på vägen mer för att ge mer plats till cyklisten.... Wtf.. Detta var andra kuggning.

Tredje kuggning var i Sollentuna. Körde in alla rondeller helt perfekt och defensivt i tydlighet att jag kollar trafiken som kommer från vänster och lägger mig i rätt fil. Byter körfält och kommer in på motorväg med perfekt hastighet samt kollat döda vinkel ALLA gånger.

På slutet trodde jag att jag nu hade körkort....men nej hon tyckte att jag inte kollat så mycket i speglarna.... Wtf... Kollade till och med överdrivet mycket för att hon ska se.

Känns som att de bara kugga en med påhittade enledningar. Jag tror definitivt på om man får körtkort handlar mycket också om vem man har som inspektör.
Applekingen 2019-12-22 22:11 ! Citera #
Om andra bilister gör fel måste man ändå anpassa sig till det. Jag tolkar det som du såg att den tänkte köra före ändå men då måste du stanna och vänta på att den passerat hindret trots striden skulle lämnat dig företräde.

Angående cyklisten måste du passera med GOTT avstånd i sidled. Inspektören tyckte nog att du var för nära och att du hade kunnat passera ännu längre ut. Om cyklisten skulle råka ramla t.ex. är det ju allra säkrast om du är en bit ut så du inte kör på cyklisten.

Sist men inte minst är det skillnad på döda vinkeln och speglarna då speglarna visar området runtomkring bilen både bakom och på sidan av en förutom det ställe precis över axeln som döda vinkeln visar. Om du tittar i döda vinkeln oftare än speglarna glömmer du det större området speglarna innefattar och där med missar massor med viktiga saker.
Trafikinspektoren 2019-12-23 08:54 ! Citera #
Körkort2019 2019-10-07
Kugga 2 ggr I farsta.

Första gången helt klart mitt fel som hade höga hastigheter innan korsningar och rondeller.

Andra gången helt löjligt. Hindret var på motsatta fordonets sida och enligt regler ska den som har hindret på sin sida vänta in och låta den andra att passera. Jag hann dessutom att köra in och snubben chansade på att krypköra in mellan. Vi passerade varandra och inget hände. Dock tykte hon att jag Borde gett honom mer plats....

Sen på 30 väg såg jag en cyklist och jag bestämde mig för att ha koll på henne medans jag kryper förbi i 10 km/timmen och allt gick bra. Då tyckte hon att jag borde ha svängt ut på vägen mer för att ge mer plats till cyklisten.... Wtf.. Detta var andra kuggning.

Tredje kuggning var i Sollentuna. Körde in alla rondeller helt perfekt och defensivt i tydlighet att jag kollar trafiken som kommer från vänster och lägger mig i rätt fil. Byter körfält och kommer in på motorväg med perfekt hastighet samt kollat döda vinkel ALLA gånger.

På slutet trodde jag att jag nu hade körkort....men nej hon tyckte att jag inte kollat så mycket i speglarna.... Wtf... Kollade till och med överdrivet mycket för att hon ska se.

Känns som att de bara kugga en med påhittade enledningar. Jag tror definitivt på om man får körtkort handlar mycket också om vem man har som inspektör.
SOM JAG SAAAAA!!! Du kan försöka titta HUR MYCKET du vill för att ”visa oss”

Vi SER när du fejkar! Tittar du inte när du måste titta men överdriver överallt annars så har du inte tittat bra!

Hem och lär dig var och när man ska titta!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor