Start > Körkortsforum > Uppkörning malmö

Uppkörning malmö

dina 2019-10-07 12:39 ! Citera #
Ngn som har haft uppkörning? Vad fick ni göra och vilka vägar ? Såg att trafikverket har en ny adress.
Julia 2019-10-10 13:36 ! Citera #
Jag körde upp i Malmö kl 8 men blev kuggad pga nervositeten.. aja.. men de tog mig mest där det var mindre trafik alltså jag blev testad med höger regel o jag råkade göra ett stort misstag där. Det var första gången för mig i Malmö så jag höll på att få panik. Men jag ska köra upp snart igen den 15:e och nu vet jag mer vad jag ska förvänta på. Jag fick göra backparkering på vänster sida oxå. Det var tufft för mig alltså. Och vilken otur jag haft att jag behövde göra det..
dina 2019-10-10 20:56 ! Citera #
Men vart fick du åka från xxlutx? Typ vilka vägar?
Och hur var trafiken? Hur var det att köra i volvo v60?
Gäst 2019-10-16 22:30 ! Citera #
Tjena!

Gjorde min uppkörning i Malmö igår och kuggade tyvärr.

Den vägen jag fick köra innehöll väldigt många moment och jag tippar på att du får köra exakt samma väg så detta kan du förbereda dig på.

Först in i ett villakvarter vid bulltofta där det är högerregeln, trångt och en massa parkerade bilar överallt.
Sen backa runt hörn i samma område och backa bilen med hjälp av korsningen.

Efter det ut på 70 väg och vidare in på motorväg , vi körde mot e6 göteborg, sen köra mot södra sallerup in på smal krokig landsväg.
Va uppmärksam på att det är jord över hela vägen så sänk farten! Sedan förbi ett byggarbete på samma landsväg, kör sakta!

Ut på 70 väg igen och där stod det 3 långtradare parkerade i mitt körfält så fick köra ut i mötande fält, kör långsamt så du hinner se vad du måste göra innan långtradarna!
Sist tillbaka på motorväg sen genom sallerupsvägen tillbaka till trafikverket.
Kan även tillägga att jag fick köra en stor klumpig volvo v60 diesel. Aldrig kört diesel förut men den var förjävlig, rullar mycket mer än en bensin så tänk på det med om du inte kört diesel innan!

Lycka till med allt och var inte så nervös, det är du som har kontrollen ingen annan! Det kommer gå bra :), over and out.......
Dina 2019-10-17 10:35 ! Citera #
Tackar tackar !!
Får man fråga vf de kuggade dig ?
Samt vilken tid du körde och om det var lite trafik .För kan tänka mig att du får göra fler saker om det är lite trafik

Men på motorvägen håll du exakt hastighetgränerna ex 110 eller 90 som jag tror det är e6(gbg). En vän till mig kuggade pga motorväg för hon höll 70-80 på 90-väg. Men min vän motiverade att hon vill inte öka mer ,för då blir ju avståndet mellan bilarna ej 90 m.
Gäst 2019-10-18 17:09 ! Citera #
Dem kuggade mig på ”rutinmässig manövrering” och ”hastighetsanpassning”.

Har haft körkort i många år men ficl det indraget och va nu tvungen att göra om allt.

Berodde nog mest på att jag va nervös och som sagt bilen gick så satans mycket att jag hade problem att anpassa hastigheten.

Vad gäller det du nämnde om din vän tror jag det handlar mest om själva situationen du befinner dig i, trafik, väder , väglag osv.
Jag körde inte i 110 på motorvägen men gick godkänt på den delen. Dem kuggar nog sällan dig för att köra under hastighetsbegränsningen om du inte är fara för övrig trafik.

Lycka till med allt och visa dem vem som bestämmer!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest