Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning igår

Kuggad uppkörning igår

Sofia 2019-10-01 22:43 ! Citera #
Jag kuggade min uppkörning igår på grund av ”bristande uppmärksamhet” vid ett tillfälle. Det var i början av körningen, nervositeten hade inte hunnit släppa än och jag skulle parkera. På parkeringsplatsen satt en skylt uppsatt: ej infart och sen längre in på på p-platsen stog de: endast infart. Jag gjorde misstaget att börja blinka in där de stog att man inte fick köra in (så arg på mig själv för det för i vanliga fall har jag alltid koll på såna skyltar) så inspektören fick säga att det inte var infart där och att jag fick åka fram lite längre till infarten. Väl där inne sen parkerade jag och det gick bra, skulle ut från parkeringen och kom lite nära en annan bil, så hon bad mig ratta så att jag åkte mer rakt ut så vi kom en bit ifrån den andra bilen. För övrigt gick min körning väldigt bra, på flera andra ställen visade jag min förmåga till bra uppmärksamhet, jag väjde för en buss på en 60 väg som bara åkte ut framför mig trots att han skulle ha väntat o jag bromsa å lämna plats åt den så ingen fara uppstod, samma sak på ett annat ställe där en bil inte väjde när han skulle ha väjt å jag fick bromsa trots att jag var på huvudled o det nämnde hon även i slutet att där visade jag bra uppmärksamhet. Så jag vill bara veta vad ni tycker, tycker ni det var rätt att jag blev kuggad på en sån sak? å att hon sen även kryssade i att hon gjort ingripningar. Vad jag har hört så räknas det inte som en ingripning om inte inspektörer tar tag i ratten eller använder dubbelkommandot, utan att det kan räknas som hjälp bara när dom berättar vad man ska göra och att man då kan komma att bli godkänd. Ingen trafikfara uppstod och hon sa att för övrigt var de inget annat på körningen som hade varit anmärkbart. Kanske bara är jag men tycker det var lite hårt att kugga mig för en sån sak.. Hade kunnat fått en anmärkning att tänk på detta i fortsättningen för i det hela är de ju helheten som räknas och om hon bara hade detta att komma med så var ju helheten i sig bra eftersom att jag sen skötte uppmärksamheten bra.
Trafikinspektoren 2019-10-02 07:04 ! Citera #
Hej Sofia!

Jag hör att du är väldigt besviken och frustrerad över situationen, men att analysera vad vårt jobb går ut på och vad ingrip är kommer inte göra dig någon nytta med att ta ditt körkort.

Lägg istället fokus på din egna körning.

Du behöver träna upp din uppmärksamhet.
I en tråd får du ett bra, alltså ett väldigt bra tips på hur du tränar just det!
Prova! Det är faktiskt väldigt utmanande och väldigt kul när man börjar förstå tekniken.

Släpp det gamla provet nu och lägg fokus på vad det du behöver öva upp så kommer nästa gå bra!

:)
Hej trafikinspektorn 2019-10-02 09:17 ! Citera #
Vill bara säga att det du gör är fantastiskt på denna sida och tar ut din tid för och hjälpa oss som vill ta körkort! Hade 3 lilla uppkörningar de senaste två veckorna och idag och kuggade första för dålig backning o uppmärksamhet. Klarade dock andra men anmärkningar om att kolla innan väjningsplikt så jag kan ligga på tvåan o köra ut o acca lite segt. På tredje (idag) kuggade jag för missade en cyklist på överfart och dålig backning runt hörn o körde för fort o offensiv körning. Hur ska jag göra? Har uppkörning på måndag och känns min körning går fram o tillbaka vilket inte är säkert jag vet. Kände att efter andra att jag körde för sakta o defensiv o borde acca o så men det backfirade ju på tredje så vet inte vad som är bäst. Man vill ju inte köra för sakta för dem därback men inte för fort för då hinner man inte med överfarter m.m. Tack!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor