Start > Körkortsforum > Uppkörning nästa vecka med tra…

Uppkörning nästa vecka med trafikverkets bil i Västerås

Sofia 2019-10-01 22:02 ! Citera #
Hej! Jag har kuggat uppkörningen 2 gånger och ska nästa vecka göra min tredje uppkörning. Teorin är godkänd (så håller alla tummar och tår att jag inte kuggar igen och att jag sen inte hinner få en tid innan mitt teoriprov går ut). Denna gång ska jag köra upp med en av trafikverkets bilar vilket får mig att bli ytterligare lite nervös då jag inte alls är van med deras bilar. Min lärare sa igår att de finns elever som inte ens har fått igång bilen på grund av att det är något speciellt sätt att starta dom på, och att de finns folk som blivit kuggade på grund av att dom inte ens kunnat starta bilen? Jag vet ju såklart hur man startar en bil haha, om det är som på en vanlig bil, men när min körlärare igår sa att deras bilar är annorlunda på det sättet blev jag direkt orolig. Någon här som har fått köra trafikverkets bil på uppkörning i Västerås och kan berätta om sina erfarenheter med den bilen? Detta låter så töntigt men efter mina 2 uppkörningar (som jag kuggat med så pass låg marginal att jag var så nära att bli godkänd) så vill jag verkligen lyckas denna gång!
Gäst 2019-10-02 17:32 ! Citera #
Sofia 2019-10-01
Hej! Jag har kuggat uppkörningen 2 gånger och ska nästa vecka göra min tredje uppkörning. Teorin är godkänd (så håller alla tummar och tår att jag inte kuggar igen och att jag sen inte hinner få en tid innan mitt teoriprov går ut). Denna gång ska jag köra upp med en av trafikverkets bilar vilket får mig att bli ytterligare lite nervös då jag inte alls är van med deras bilar. Min lärare sa igår att de finns elever som inte ens har fått igång bilen på grund av att det är något speciellt sätt att starta dom på, och att de finns folk som blivit kuggade på grund av att dom inte ens kunnat starta bilen? Jag vet ju såklart hur man startar en bil haha, om det är som på en vanlig bil, men när min körlärare igår sa att deras bilar är annorlunda på det sättet blev jag direkt orolig. Någon här som har fått köra trafikverkets bil på uppkörning i Västerås och kan berätta om sina erfarenheter med den bilen? Detta låter så töntigt men efter mina 2 uppkörningar (som jag kuggat med så pass låg marginal att jag var så nära att bli godkänd) så vill jag verkligen lyckas denna gång!
För att starta Trafikverkets ilar i Västerås så vrider du om en nyckel, eller trycker på en start knapp..
Svårare än så är det inte :D

Förstår inte varför din körlärare sa sådär till dig, det var inte schyst gjort!!
Det verkar som om han vill göra dig ÄNNU mera nervös och hoppas på att du ska kugga igen..
Trafikinspektoren 2019-10-03 07:04 ! Citera #
Gäst 2019-10-02
För att starta Trafikverkets ilar i Västerås så vrider du om en nyckel, eller trycker på en start knapp..
Svårare än så är det inte :D

Förstår inte varför din körlärare sa sådär till dig, det var inte schyst gjort!!
Det verkar som om han vill göra dig ÄNNU mera nervös och hoppas på att du ska kugga igen..
Instämmer! Knapp eller nyckel.
Din lärare är ju knäpp på riktigt!

Sofia, snälla snälla snälla, du gör säkert det hemma med din egen eller skolans bil men bibehåll grundgas när du kör iväg! Så trist med motorstopp och så blir man ännu mer nervös! Grundgas så är allt bra. Och glöm inte, titta LÅÅÅÅNGT fram dit du ska!

Kör hårt! (Men ändå bra) :)
Leds 2019-10-03 22:58 ! Citera #
Hej!!! Blivit kuggat två gånger i Västerås kört Trafikverkets bilar,el bil var det.. Säger bara det beror på vem man kör med den dagen, min lärare på trafikskolan blev chockat att jag blivit kuggat, men men va ska man göra .. Min tid går ut o måste börja om från början med allt...
Kommer ge upp

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo