Start > Körkortsforum > Vad tycker ni om nya skyltar?

Vad tycker ni om nya skyltar?

Gäst 2010-04-09 19:10 ! Citera #
Jag läste i metro idag att det är dags för fyra nya skyltar att dyka upp i trafiken.
Jag kan tycka en del är ju är överdrivna.
Ofta ser man ju massor med reklamskyltar på långt avstånd,då kan man ju förstå att det är ett handelsområde.
Vad tycker ni?
Är skyltning överdriven el ska de komma mer detaljerade?
CanonSWE 2010-04-11 13:17 ! Citera #
Man kan väl aldrig riktigt ”överdriva” skyltning. Jag tycker det är bra att man är tydlig. Men frågan är ju hur skyltarna skall andvändas som du säger (pratar om handelsområdet). Hur stort det måste vara för räknas som handelsområde, och vem bestämer då det?
alino 2010-04-11 19:59 ! Citera #
Jag tycker att skyltarna är bra som de är nu, lagom :)
Gäst 2010-04-12 17:30 ! Citera #
Jag kan också tycka att det börjar bli lite väl många skyltar som det är nu. Informationsskyltar tycker jag ändå inte gör så mycket då det inte är hela världen om man inte uppmärksammar att det faktiskt är en gårdsbutik som man passerar. Däremot tycker jag att dom nya hastigheterna i trafiken är lite överdrivna. Jag tog körkort för ungefär fem år sedan och då var det ganska lätt att gissa sig till hastigheten om man mot förmodan hade missat någon skylt. Men nu när jag är ute på vägarna och håller på att övningsköra med lastbil så blir man lika förvirrad hela tiden.. ”Är det verkligen 50 här, eller är det 40, eller 60?”. Förhoppningsvis kommer det med tiden då jag är säkrare i lastbilskörningen och uppmärksammar skyltarna bättre.

Men om man ser det från en annan synvinkel så kan man väl säga att ju mer skyltar som kommer upp runt våra vägar desto mer uppmärksamma måste vi vara som förare. Och uppmärksamhet är ju alltid bra och enormt viktigt :).
angelicato 2010-04-20 19:56 ! Citera #
Jag tycker det är bra med nya skyltar, om de är tydliga så man förstår vad som menas. Sen om det kommer kluriga så tycker jag det bara är onödigt/jobbigt!
Oreo 2010-07-07 08:21 ! Citera #
Jag tycker det är ganska onödigt. Vissa skyltar kan säkert medföra något bra men som du tog upp en skylt som visar på ett handelsområde känns ganska onödig. Det blir bara ännu fler skyltar att lära sig till teorin!
Gäst 2010-07-15 18:50 ! Citera #
Nya skyltar behövs, t.ex skylten om dubbdäcksförbud, en rätt ”rolig” skylt tycker jag.
Men generellt sätt så finns det ju hur mycket skyltar som helst som inte har med trafiken att göra.
Just nu är det ju vanligt med jordgubbsskyltar, dom är trevliga!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor