Start > Körkortsforum > Böter vid rundellkörning

Böter vid rundellkörning

Amy 2019-09-20 22:17 ! Citera #
Hallå. Jag fick böter idag 500 kr för att jag inte blinkade ut ur två små rondeller där det inte var någon trafik alls förutom bakom mig då där vart en civilpolis:D Har bara haft körkortet i en månad snart och polisen var enormt otrevlig och tog sin tid gjorde han. Nej men vaken sen kl 4 en morgon och får böter kl 20 på kvällen med familjen i bilen en fredagskväll är inte så nice. Skäms och känner mig idiotförklarad för att jag inte blinkade ut ur tomma rondeller (vet att man måste men jag slarva) kände för att skriva av mig detta för har redan gråtit en del för jag är en kalkon. Trevlig helg på er, min kmr suga. Summa; Alltså glöm ej blinka ut och poliser är elaka.
Gäst 2019-09-20 22:30 ! Citera #
Nej....

Poliser är inte elaka.... (synd om mig gnället döe jag fick böter snyft)

OCH DU visste mycket väl att man ska blinka ut ur en cirkulation.

Krasst många har en nonchalans att strunta i detta...även andra situationer.

Böterna är uäinte så höga föe dig o den föeselsen..

Samt sluta gnäll, har inget m otur att göra.....ta ansvar istället.....

Samt du tog nog till dig detta.

Helt åkej om nån hoppar på om mitt inlägg som otrevligt, men skillnaden mellan mig och den som skrev, är att jag kan ta skiten o ta till mig m goofs.
Amy 2019-09-20 23:09 ! Citera #
Jag håller helt med dig! Tyck synd om mig snälla. Du har helt missat poängen med mitt inlägg. Lär dig läsa och återkom.
Gäst 2019-09-22 13:59 ! Citera #
Du gjorde en vanligt slarvfel, och jag är säker på att MÅNGA gör liknade fel själva fast dom inte vågar erkänna det :D
Men nu har d förhoppningsvis lärt dig en läxa :D
Gästen.... 2019-09-22 15:24 ! Citera #
Klart alla gör fel...o är polisen där..

Gilla läget o ta det....då man får ta det.

Btw gillar Trafik Polisen, de gör så gott de kan......bla få bort påverkade i tarfiken ex (tyvärr många finns därute)...samt vårdslösa bilister som faktiskt har ett aggresivt beteende på våra vägar (kör på tok för fort).....mm
Gäst 2019-09-22 15:30 ! Citera #
Amy 2019-09-20
Jag håller helt med dig! Tyck synd om mig snälla. Du har helt missat poängen med mitt inlägg. Lär dig läsa och återkom.
Jag kan läsa..är inte analfabet......du fick svar på det du skrev....

Medhåll..nope....

Du gjorde fel...alla kan göra fel...men nu stod Polisen där...bara ta det och gå vidare i livet....

Har fått böter själv....och mig till mig det....och skämdes...men tog till mig.
Nina 2019-09-22 16:56 ! Citera #
Trist för dig såklart men man ska alltid blinka ut, även om det är mitt på natten och tomt på folk. Nu blev det ”bara” böter och du har kvar körkortet.
Adam C 2019-10-01 10:58 ! Citera #
Bara en månad efter du har fått körkort så skiter du i att blinka.
Säg som det är du bara sket i att blinkar och att du inte alls skäms.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor