C-kort

Gäst 2010-04-09 18:36 ! Citera #
Jag är i full gång med att läsa teori och övningsköra för C körkort för tillfället!

Så jag är nyfiken på att höra om det är några här som har tagit C-kort (eller kanske försökt) och vill berätta om, till exempel, uppkörningen eller teoriprovet med upplägg och så. Gärna också hur det gick för er och liknande saker!
Gäst 2010-05-26 16:07 ! Citera #
Jag Har BECE kort jag tog B kortet i bilskolan som vanligt. men C kortet tog jag via AMU (arbet marknad utbildning) jag sökte jobb på Arbetsförmedlingen och dom skickade mig till AMU för utbildning detta var länge sedan 1990 så det blev gratis men utbildningen var ungefär samma som bil kortet men mera teori om fordonslära och vikt samt körtidsregler ATK (arbetstid kungsgörelsen) och samlastning säker last osv fick Truck utbildning och ADR (räddningverket) oxå farligt gods last . ja hoppas du fick lite info. Lite senare tog jag E kortet (tungt släp)där oxå ja allt handlar om körning och mkt teorier. Kunskap kan man inte få för mycket av bara att plugga.. Lycka till mvh Jonny
Gäst 2010-06-19 18:18 ! Citera #
Jag tror att man får C-kort om man går på lumpen. :D Billigt, bra o snabbt ;)
Hasse 2012-11-21 16:30 ! Citera #
Jakob10
Jag tror att man får C-kort om man går på lumpen. :D Billigt, bra o snabbt ;)


Ingen ”går på lumpen”, den är borttagen, numera är det frivilligt...... :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov