Hej!
Har uppkörning på tisdag och behöver sista minuten hjälp, tips och pepp! Har kollat på massa youtube-videor och läser på allt jag kan hitta.
Körkortet är sån ångestklump för mig. Körde upp första gången när jag var 18 och kuggade pga enorm nervositet, testade en gång till och även denna gång gick det inte. Livet kom emellan och helt plötsligt hade det gått 9 år(!!) utan att jag försökt ingen.
Bestämde mig för att ta upp körningen i sommar då jag hade 3 månader ledigt från jobb. Körde intensivt varje dag i 1 månad i Sverige cirka 2h varje dag privat och med handledare - mest i Stockholm men en längre sträcka från Stockholm till Malmö utan problem.
Nu är det så att jag bor i Amsterdam vilket är en så svår stad att köra i, väldigt trafikerat och svår trafik. Kört 15h med körskolelärare här och runt 30h privat. Allt känns bra men fortfarande svårt. Min fästman som haft körkort i 12år som jag kör privat med tycker att jag är redo och säker på att jag klarar det. Min körskolelärare är inte lika pepp.
Allt som allt har jag kört runt 100 timmar utspritt på 4 månader och orkar verkligen inte spendera mer pengar på körkortet. Så tips, hur klarar man en uppkörning? Vad är era bästa tips? Måste få upp motivationen för är svårt som det är att ta körkort i ett annat land på ett annat språk.