Start > Körkortsforum > Vilken bil hade ni köpt?

Vilken bil hade ni köpt?

Jimmy h 2019-09-08 15:51 ! Citera #
Hej.
Jag funderar på att köpa bil, men jag har en liten fråga som jag behöver svar på, det handlar om 2 bilmärken som jag har tittat på, en korean och en fransman dvs en kia sporttage 2016 eller en Citroen c4 från 2015, jag har kört båda bilarna och köregenskaperna var bra i båda fallen, dom jag har pratat med anser att kian skulle vara bättre, vilken bil hade ni valt av dom 2? Jag är kluven, rena asfaltjungeln!
Örebro 2019-09-09 13:36 ! Citera #
Jimmy h 2019-09-08
Hej.
Jag funderar på att köpa bil, men jag har en liten fråga som jag behöver svar på, det handlar om 2 bilmärken som jag har tittat på, en korean och en fransman dvs en kia sporttage 2016 eller en Citroen c4 från 2015, jag har kört båda bilarna och köregenskaperna var bra i båda fallen, dom jag har pratat med anser att kian skulle vara bättre, vilken bil hade ni valt av dom 2? Jag är kluven, rena asfaltjungeln!
Hej Jimmy!

Att välja bil är ju något väldigt personligt, så det är rätt svårt att tipsa dig om vilken du ska ta.
Men för att besvara din fråga vilken jag hade valt, så hade jag först och främst jämfört skattekostnaden på dom båda.
Vilken är billigast?

Sedan skulle jag kolla bränslesnålheten mellan dom bägge, vilken bil drar minst per mil, så att jag som förare får ut mest av den bensin som jag har tankat för.

Men rent spontant så skulle jag välja Citroen C4, dels för att jag själv har haft en sådan tidigare, och vet mycket väl att dom är väldigt sköna att köra, och dels för att den är relativt lätt mekad om något behöver bytas.
Där ligger dom japanska/koreanska bilarna lite efter, deras utrymmen för att meka med deras bilar är väldigt liten, så oftast är det otroligt trångt under motorhuven.
Gäst 2019-09-09 14:34 ! Citera #
Ja om nu inte Toyota rav4 är ett alternativ, så Kian alla gånger.

Bättre garantier

Bättre andrahands värde

Och i regel bättre hållbarhet om man ser över nöjda kunder efter fabrikat.
Jimmy h 2019-09-12 23:13 ! Citera #
Efter lite vidare efterforskning så faller nog valet på kian! Man skulle passa sig för franska bilar sa 6 av 10 bilmekaniker och 7 av 10 bilförsäljare tyckte definitivt att kia var ett bätre alternativ.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor