Start > Körkortsforum > Teoriprov snart

Teoriprov snart

Gäst 2019-09-06 23:36 ! Citera #
Har teoriprov om 1 vecka! Är sjukt nervös.. skulle vara kul med lite tips och hur man kan tänka osv när man skriver det.
Gäst 2019-09-07 11:21 ! Citera #
Om du väljer svaret första gången, ändra inte annars kommer du bli förvirrad och välja ett fel svar
lycka till
Gäst 2019-09-07 12:27 ! Citera #
Hej!

Tog körkortet i fredags, fick underkänt på teorin första gången med 2 poäng men fick som tur godkänt på uppkörningen. Bokade in teorin nu i fredags (1 vecka efter uppkörningen) och blev godkänd!


Ett tips påriktigt är att läsa i körkortsboken OM du vill uppnå en djupinlärning! Många runt mig sa att inte göra det då det är slöseri på tid MEN tro mig, för att förstå sig på frågorna som ges under provet så är det ändå viktigt att veta VARFÖR det är som det är! Du kommer som förare dessutom också känna dig mycket mer säkrare och inte vara någon trafikfara.

Ett annat tips är att, om du har tillgång till det, att göra gamla prov som efterliknar det riktiga provet. Nu vet jag inte vad denhär sidan erbjuder för frågor men jag pluggade så i alla fall + med boken. Vill bara tillägga att provet är fett logiskt, så det är inte så att det kommer skumma frågor du aldrig sett i ditt liv, men känns det svårt så använd dig av UTESLUTNINGSMETODEN. :lol:


Ett sista tips jag skulle ge är att acceptera vad som än händer. Klarar du inte det så ska du inte hänga upp dig allt för mycket i det utan försök att tänka på hur du kan förbättra dig (kanske kan du förbättra din studieteknik tex?) Det är ändå viktigt att förstå att körkortet är frivilligt att ta och att det är ett STORT ansvar men i slutet av dagen så kommer det gå igenom om du tror på dig själv och ger järnet!

Önskar all lycka till er som kämpar på, må vi alla ses i trafiken en dag haha! :^) :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov