Start > Körkortsforum > Inspektörens info?

Inspektörens info?

Linnea 2019-09-01 23:02 ! Citera #
Kuggade min uppkörning förra veckan eftersom jag var extremt nervös och därmed råkade klanta mig. Kan nästa inspektör se vilka delar man kuggade på eller får dom bara veta resultatet? Skulle vara rätt surt om dom kommer med förutfattade meningar om vad man kan eller inte, eftersom jag kommer vara mindre nervös denna gång.
Gäst3 2019-09-02 03:27 ! Citera #
Linnea 2019-09-01
Kuggade min uppkörning förra veckan eftersom jag var extremt nervös och därmed råkade klanta mig. Kan nästa inspektör se vilka delar man kuggade på eller får dom bara veta resultatet? Skulle vara rätt surt om dom kommer med förutfattade meningar om vad man kan eller inte, eftersom jag kommer vara mindre nervös denna gång.
Om du inte körde upp i en storstad så finns risker eller chansen (beror lite på hur man ser på det) att du kommer kunna få samma inspektör som du hade första gången.

Men för att svara på din fråga så ja, inspektören kan se i sin ipad som dom brukar ha med sig vad man kuggade på.
Och det är väl rätt självklart att dom kan se vad du kuggade på, hur ska dom annars kunna testa dig på det du kuggade på sist och därmed kunna bedöma att du har förbättrat dig på just de/dom momenten? ;)
Linnea 2019-09-02 18:05 ! Citera #
Sant sant, lite av en dum fråga kanske från min sida. Men tänker ifall dom typ förväntar sig att man ska köra perfekt på det momentet/momenten man kuggade eller går på den förra inspektörens bedömning om du förstår vad jag menar. Att man då har större chans att bli kuggad?
Björn He 2019-09-02 18:41 ! Citera #
Jag körde upp i Västerås både när jag kuggade på första försöket och när jag blev godkänd. Jag hade inte samma inspektör. Han som körde upp med mig då jag blev kuggad hette Jörgen, när jag blev godkänd fick jag köra upp med en annan gubbe som hette Jorma, och en inspektörstudent som satt i baksätet, tror hon hette Kristin.
Gäst3 2019-09-03 16:59 ! Citera #
Linnea 2019-09-02
Sant sant, lite av en dum fråga kanske från min sida. Men tänker ifall dom typ förväntar sig att man ska köra perfekt på det momentet/momenten man kuggade eller går på den förra inspektörens bedömning om du förstår vad jag menar. Att man då har större chans att bli kuggad?
Ingen kör helt perfekt, så det behöver du inte tänka på att du ska sträva efter.
Däremot vill dom ju se att du klarar av det momentet som du kuggade på sist, och därmed kunna köra trafiksäkert..
Vet inte vad du kuggade på, så det är ju svårt att komma med något sorts exempel, men jag tror du hajar vad jag menar :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor