Start > Körkortsforum > Trafikskolan vill inte ha mig …

Trafikskolan vill inte ha mig som elev

Snubbe 2019-08-28 17:27 ! Citera #
Idag så gick jag till min närmaste trafikskola för att boka en risketta. Kvinnan i receptionen tar mitt personnummer och frågar om jag endast vill boka risketta eller om jag också ska gå några lektioner. Då jag ligger bra till i min körning och gått lektioner tidigare vid en annan körskola så svarade jag att jag bara var intresserad av att boka en risketta. Hon svarar med att hon inte kan boka in mig på det och när jag frågar varför så svarar hon med att körskolan inte kommer att tjäna några pengar på mig om jag endast vill bli elev på deras trafikskola för att gå en risketta. Efter en diskussion med kvinnan i receptionen förstår jag att hon verkligen inte vill boka in mig som elev och säger hejdå och åker hem.


Frågan lyder således: Får en trafikskola neka mig som elev om jag endast vill gå en risketta på grund av att det inte är ekonomiskt fördelaktigt för dem?


Jag gick mina körlektioner på en annan trafikskola för att det var lättare att hitta tider där. Jag har gått risk tvåa och bokat uppkörning så det sista som fattas i min utbildning är i stort sätt riskettan.
Gäst 2019-08-28 20:17 ! Citera #
Märkligt, de förlorar ju intäkter på det, även om det nu inte är så mycket.
Andreas 2019-10-18 12:25 ! Citera #
De har ingen kontraheringsskyldighet gentemot dig.

Det är det som är flott med fri marknad, gå till en annan skola bara.
Sara 2019-10-18 14:32 ! Citera #
Är det en trafikskola i malmö? Finns ganska många oseriösa nämligen
Trafikinspektoren 2019-10-18 22:48 ! Citera #
Snubbe 2019-08-28
Idag så gick jag till min närmaste trafikskola för att boka en risketta. Kvinnan i receptionen tar mitt personnummer och frågar om jag endast vill boka risketta eller om jag också ska gå några lektioner. Då jag ligger bra till i min körning och gått lektioner tidigare vid en annan körskola så svarade jag att jag bara var intresserad av att boka en risketta. Hon svarar med att hon inte kan boka in mig på det och när jag frågar varför så svarar hon med att körskolan inte kommer att tjäna några pengar på mig om jag endast vill bli elev på deras trafikskola för att gå en risketta. Efter en diskussion med kvinnan i receptionen förstår jag att hon verkligen inte vill boka in mig som elev och säger hejdå och åker hem.


Frågan lyder således: Får en trafikskola neka mig som elev om jag endast vill gå en risketta på grund av att det inte är ekonomiskt fördelaktigt för dem?


Jag gick mina körlektioner på en annan trafikskola för att det var lättare att hitta tider där. Jag har gått risk tvåa och bokat uppkörning så det sista som fattas i min utbildning är i stort sätt riskettan.
Vill du ens gå R1 på den skolan om dem hade gått med på det? Fuck dem!
Fredde 2020-11-03 14:12 ! Citera #
600kr för att höra en käring babbla om alkohol. visst tjänar dom pengar på det.
Björn He 2020-11-15 21:37 ! Citera #
Det kan kännas lättare att körträna privat, men man bör ta åtmonstone några körlektioner med trafikskola för att lära sig viktiga körrutiner som är obligatoriska vid uppkörningstillfället. Trafikskolans personal har mycket bättre kunskap om sånt än vad privata handledare som föräldrar eller makar brukar ha.
LK99 2021-06-11 00:14 ! Citera #
Men du måste ju ha gjort riskettan för att göra teoriprovet. Så då har du inte bara uppkörningen kvae
Gäst 2022-03-18 10:27 ! Citera #
Lite konstigt att man nekar någon att gå riskettan bara rätt upp och ner.
Deras problem om dom inte vill ha pengarna då, pengar är ju pengar.

Nej du, låter som en oseriös skola som vill försöka tvinga in dig på nått paket hos dom.
Skit i dom och välj en mer seriös aktör.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor