Start > Körkortsforum > Att låna trafikverkets bil = s…

Att låna trafikverkets bil = sista alternativet???

Sara 2019-08-28 13:42 ! Citera #
Har någon kört upp med Trafikverkets bil tidigare?
Det märktes att växellådan inte fungerar lika bra som trafikskolans bil eller bilen som jag brukar övningkör med.
(Samma sak märktes för bilen som man lånar hos halkbanan.)

Det verkar att jag hade problem när jag hoppade över växeln.
3:an och 4:an känndes mycket krångligare för att de inte hamnar i rätt plats (eller vet ej vad det var faktiskt..)

-3:an till 6:an vid påfart fungerade som vanligt.
-2:an till 4:an gick dåligt. Hörde konstigt ljud från motorn vid 4:an.
-2:an till 3:an gick bra oftast men ibland hamnar i konstiga och låtar ovanligt ljud

På grund av växellådan måste jag känna mig obekväm och nervös, och jag måste fokusera mycket på växlingen.
Resultatet då blir underkänd pga brister i manövrering: uppvisa en rutinmässig manövrering.

Min fråga för det här trådet är om att det var mitt fel för att växellådan inte fungerade som den skulle eller att man ska kunna hantera sådana i dåligare läge?
(Jag hade också några förbättringar men just för delen av växellådan känns inte så rätt..)



Och sedan märktes att inspektören har något bias också..
Han trodde jag kuggade med teorin och frågade mig, ”Du har inte klarat teorin eller hur?”
Men jag hade 59 rätt dagen före, och klarade precis.
Jag brukar tala engelska i min vardag så min talspråk på svenska kan låta onaturligt..men vissa har bättre förmåga på att läsa och skriva än att prata när det gäller andra språket.

Känns väldigt sliten nu att ha förarprovet 2 dagar i råd..! :cry:
Gäst 2019-08-28 14:04 ! Citera #
Körde också upp idag och kuggade, är en brud som gillar äldre bilar så den nya teknologin är inget jag är van vid, en parkeringsbroms som är automatisk och en knapp???? Nej tack.

Jag kuggade också pga växellådan på Trafikverkets bil då den fick tvärt motorstopp när jag hade 3an i och körde ca 33-35km/h och bilen bara STANNADE?

Inspektören menar då alltså att jag är en trafikfara och inte kan manövrera ett fordon på ett korrekt sätt.

Otroligt tråkigt och speciellt för dig där de bara antar att du inte klarat teorin??? Oprofessionellt av inspektören att lägga den kommentaren.
Sara 2019-08-28 14:40 ! Citera #
Ja den bilen jag körde upp med såg ut ny och hade nyaste teknologi men växellådan var konstigt.
Jag kommenterade om växellådan i slutet och han verkarde veta om problemet själv kanske..

Jag är inte van vid att offentliga organisationer eller liknande inte vara noga med sådana saker..

Nästa gång ska jag köra upp genom trafikskola tycker jag...man kan ha bättre intryck om man har någon annans bekräftelse kanske?!?!
Jag gillar min trafikskola som tur var och det är den eventuella kortaste vägen för mig..nu har det blivit hösten ändå.

Vi kämpar på!!
Gäst 2019-08-28 15:02 ! Citera #
Vad konstigt att få motorstopp vid 3:an...vad tråkigt!
Har också sett i ett annat trådet att det går att spela in ljudet under uppkörningen med mobilen för säkerhetsskull :|
Gäst 2019-08-28 18:04 ! Citera #
Så tråkigt när det är fel på bilarna, växellådor åt fel håll och utslitna förgasarsnören
Filip 2019-08-28 20:44 ! Citera #
Vart någonstans körde du upp?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest