Hej! Klarade teorin helt utan problem på första försöket i Västerås. Nu är det bara uppkörningen kvar, och jag är fruktansvärt nervös! Jag har bara kört privat men jag har kört mycket på olika ställen och olika förhållanden som rusningstrafik och motorväg. Jag bor utanför Stockholm och har bara kört i Västerås 1-2ggr och tog bara Västerås för att det inte fanns tider i Stockholm, så jag kan i stort sett inget om Västerås. Men jag hoppas att de bedömer körningen och inte min geografiska skils.
Någon som har tips eller erfarenheter av att köra upp i Västerås? Trevlig personal?
Hejsan!
Du behöver inte veta ett skit om det geografiska gällande Västerås, det är inte det som dom är där för att bedöma, utan det är din körning dom bedömer
Och personalen är lika trevlig där som dom är i övriga delen av mellan Sverige
Västerås som stad är faktiskt inte svårare att köra i än andra mellan stora städer som finns i närheten. (Eskilstuna, Örebro, Strängnäs o.s.v.) Kan du bara trafikreglerna, läsa av skyltar och manövrera en bil på rätt sätt så blir det inga problem.
Men du hade ju vart där 2 gånger tidigare, så du borde ju ha ett litet ”humm) om hur det är att köra där.