Start > Körkortsforum > Köra bilen till skolan varje d…

Köra bilen till skolan varje dag - hur?

:) 2019-08-20 21:19 ! Citera #
Hej! Jag fixade körkortet för ungefär 3 veckor sedan, extremt skönt. Men jag går trean på gymnasiet och ser ganska många som kör sin bil till och från skolan varje dag. Hur har man råd med det som 18-åring kan jag inte förstå eller jo det kan jag men då har man inga pengar kvar? Man har ju bara studentbidraget och ev. ett extrajobb. Jag önskar att jag kunde ta bilen varje dag till skolan eftersom annars måste jag vänta i skolan 1h innan vi börjar men det känns som att om jag gör det kommer jag inte ha pengar till något annat.

Det kanske är så att föräldrarna betalar? Vad vet jag..
Gäst 2019-08-21 15:32 ! Citera #
Kan du inte kolla med dem som åker om ev. samåkning? Som vuxen så gör man så ibland till vissa arbetsplatser som ligger utanför och kan vara svåra att ta sig till på natt/morgon. T.ex. Volvo.
Nina 2019-08-21 16:10 ! Citera #
Skulle tro att de personerna antingen har extrajobb vid sidan av studierna. Med OB på helger kan man tjäna en slant. Sen är det mycket möjligt att deras föräldrar betalar en del, det mesta eller allt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov