Start > Körkortsforum > Manuell vs automat

Manuell vs automat

Beslutsångest 2019-08-19 23:02 ! Citera #
Hej!

Ska påbörja min intensivkurs (på distans) på två veckor. Intentionen är att lära mig manuellt, kör upp manuellt. Men, skulle det gå åt skogen funderade jag om jag kunde köra uppkörningen sen med automat.

Frågan är om jag kommer behöva ta ytterligare en massa lektioner med automat? eller räcker enstaka? i och med att grunderna borde sitta från lektionerna med manuellt.

Jag tänker mig att det är bra att åtminstone göra ett försök och lära mig grunderna till köra manuellt då det känns mest tidskrävande...

Någon som har haft liknande erfarenhet?
Då jag jobbar har jag begränsat med ledig tid....

tack på förhand!
Gäst 2019-08-20 03:17 ! Citera #
Du behöver absolut inte ta någon extra lektion alls enligt mig, det är ingenting extra utöver det du lär dig vid manuell växellåda.
Enda skillnaden är HUR man lägger i växeln, man håller ned bromsen och drar spaken dit man vill ha den.
Det kanske tar en minut att lära sig, men absolut ingenting du behöver ta extra lektioner på.

Ha det bra!
Beslutsångest 2019-08-20 08:31 ! Citera #
Tack för svaret! men du tror inte att det behövs för att lära sig t.ex. vända, parkera osv....?
Gäst 2019-08-20 10:23 ! Citera #
Förstår inte riktigt hur du menar, det är 10 gånger enklare med det du säger iom att du slipper själva momentet att få i rätt växel, slipper kopplingen. :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest