Start > Körkortsforum > Boka nytt körorov

Boka nytt körorov

Göst 2019-08-19 19:26 ! Citera #
Hej!

Jag vill boka nytt körprov i Farsta men finns inga tider förrän i januari. Har alla ni samma problem om ni ska boka? Kan man komma fram i kön eller ngt? Ringa in varje dag om ngn avbokat? Ge mig tips? Vill ej köra upp i en annan stad.

Tack på förhand
Björn He 2019-08-19 19:44 ! Citera #
Du har nog inget annat val än att välja annan uppkörningsort om du vill kunna köra upp de närmaste dagarna.

När jag bokade körkortsprov för snart 6 år sedan så var det nästan omöjligt för mig att hitta lediga tider som passade mig hemma i Stockholm. Jag lyckades hitta en ledig tid som passade mig och det var i Västerås, när jag hade uppkörning. Teoriprovet hade jag i Eskilstuna men blev tyvärr kuggad p.g.a. ett resultat på 45 poäng av 65 möjliga, man måste ju få åtminstone 52 poäng för att bli godkänd. Jag fick lyckligtvis 52 poäng och godkänt på andra försöket, då åkte jag så långt som till Halmstad. Det var tydligen bara Halmstad som hade en ledig tid som passade mig då, men jag flög dit från Bromma och flygbiljetten var rätt billig.

Men Västerås ligger ju på tågavstånd från Stockholm, och jag har själv upplevt att det är lätt att köra upp i Västerås för vägarna där är väldigt trafiksäkra och lugna, inte alls alltför mycket trafik, och det underlättar ju möjligheten att slippa bli kuggad. Jag rekommenderar att köra upp i Västerås! Det är säkert mycket lättare att köra upp i Västerås än i Farsta (eller Stockholm överhuvudtaget)!
Trafikinspektoren 2019-08-20 16:17 ! Citera #
Ring till enhetschefen i Farsta! Det ska hjälpa, har det gjort på många andra orter! ;)
Lan 2020-12-15 19:24 ! Citera #
Hej,

Jag letar efter nu ett uppkörning innan den 22 februari i hela sverige men finns ingen tid????

Denna dagen min teori går ut med tiden.

Mvh,
Lan
Prof 2020-12-16 10:36 ! Citera #
Lan 2020-12-15
Hej,

Jag letar efter nu ett uppkörning innan den 22 februari i hela sverige men finns ingen tid????

Denna dagen min teori går ut med tiden.

Mvh,
Lan
Det nog bara att gå in tidigt på dagen ofta. Corona har ju ställt till det med tider rejält
Gäst 2020-12-16 11:06 ! Citera #
Det finns i Göteborg
felu9 2020-12-16 16:07 ! Citera #
Gå in tidigt på morgonen, jag har sett flera uppkörningstillfällen både i norrtälje, farsta, sollentuna och järfälla!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov