Start > Körkortsforum > Tung motorcykel & personbi…

Tung motorcykel & personbil samtidigt

tingeling 2010-04-07 17:50 ! Citera #
Tänkte höra om någon har erfarenhet av att ta både motorcykelkörkort och personbil samtidigt. Hört många som säger att de ångrar att det inte gjorde det, några som säger att det var lättare och några som säger att det egentligen inte spelade någon roll.

Vad är det egentligen i det stora som man kan tillgodoräkna sig som gör det så värt att ta båda i samma veva? Är i slutskedet av att ta mitt bilkört och har väl planer på ganska lång sikt att ta även MC, men överväger nu då att intensivt försöka ta dem ganska samtidigt.
Några åsikter och tips?
Gäst 2010-04-09 17:19 ! Citera #
Jag funderar med på att ta samtidigt A och B.
Får se om jag hittar någon billig mc för köra på skola blir för dyrt.
Jag känner massor med folk som kör hoj så att få hjälp med körningen blir inga problem.
Värre med stressen att hinna allt innan skolan slutar bara.
Jag vill bli klar snabbt så jag kan få jobb i sommar.
Klart lättare med kort.
man kan ju köra bud på hoj med. ;)
Phywe 2010-05-16 11:38 ! Citera #
Jag skulle rekomendera att ta teorin för båda samtidigt. Dock skulle jag inte övningsköra för båda körkorten på en gång utan först göra bort bil och sedan koncentrera mig på MC.
carinas 2010-11-27 19:37 ! Citera #
Jag går på körskola som man tyvärr inte kan ta mc-kort.
Funderar ändå på försöka ta teorin samtidigt som B.
Jag trivs på nuvarande skola så känns tokigt att ta annan skola även för B.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor