Start > Körkortsforum > Strunta i alla inlägg här - de…

Strunta i alla inlägg här - det är inte alls omöjligt!

:) 2019-08-14 13:04 ! Citera #
Efter att ha läst alla inlägg här kvällen innan uppkörningen, kände jag mig ganska körd. Elaka men framförallt hårda trafikinspektörer som kuggade alla för minsta lilla misstag. Men så funkar det inte! Fick världens trevligaste förarprövare, och trots några missar så fick jag mitt körkort på första försöket! Det var inte så svårt som jag trodde. De som kuggar fem gånger är förmodligen inte förberedda, men är du förberedd så fixar du provet! SÅ VAR INTE FÖR NERVÖS, DU FIXAR DET OM DU ÄR FÖRBEREDD!
Ayy 2019-08-14 14:02 ! Citera #
Grattis! Vilka misstag gjorde du?

Jag har 3 veckor kvar till min uppkörningen och körlärare säger att jag kör bra men jag förtfarande tror inte att jag kan klara hela uppkörning :<
:) 2019-08-14 17:21 ! Citera #
Ayy 2019-08-14
Grattis! Vilka misstag gjorde du?

Jag har 3 veckor kvar till min uppkörningen och körlärare säger att jag kör bra men jag förtfarande tror inte att jag kan klara hela uppkörning :<
Körde lite väl långsamt vissa sträckor men antar att han friade eftersom att det inte hindrade någon bakomvarande trafik. Körde stundtals 80 på 90-väg vilket är lite onödigt om det är sol och bra väglag.
Svinglad 2019-08-15 10:24 ! Citera #
Kan bara hålla med! Följde forumet slaviskt och kände mig helt körd i för uppkörningen. Körde upp privat imorse och jag var svinrädd. Ville kräkas av nervositet innan jag gick in till trafikverket. Kan tillägga att jag körde upp i ett helt nytt område för mig.
Men gubben jag fick var hur härlig som helst och nervositeten släppte.
Vid ett tillfälle var jag väldigt långt ut i korsningen när jag stannade för en bil enligt högerregeln och i tätort körde jag ganska långsamt. Gick därifrån med godkänt med den enda anmärkningen att jag svänger som en pensionär 8-)
Gäst 2019-08-15 18:14 ! Citera #
Svinglad 2019-08-15
Kan bara hålla med! Följde forumet slaviskt och kände mig helt körd i för uppkörningen. Körde upp privat imorse och jag var svinrädd. Ville kräkas av nervositet innan jag gick in till trafikverket. Kan tillägga att jag körde upp i ett helt nytt område för mig.
Men gubben jag fick var hur härlig som helst och nervositeten släppte.
Vid ett tillfälle var jag väldigt långt ut i korsningen när jag stannade för en bil enligt högerregeln och i tätort körde jag ganska långsamt. Gick därifrån med godkänt med den enda anmärkningen att jag svänger som en pensionär 8-)
Grattis till dig och bra jobbat :) nu ska vi fortsätta köra trafiksäkert och ta det lugnt i trafiken
Gäst 2019-08-16 00:16 ! Citera #
Kan inte hålla med mer! Har läst om allt från kuggade för 1km/h över hastighet till kuggade 5,6 ggr. Hade min första uppkörning i Kungälv och godkändes utan problem, även om jag under millisekunder körde någon km för snabbt osv. Inspektören var hur trevlig och lugnande som helst. Är man färdigutbildad då ska det gå, så enkelt är det!
A 2019-08-24 22:26 ! Citera #
Härligt med ett lite mer peppande inlägg här. Och jag håller med!
Fick också en supertrevlig kille som mest snackade om sin mormors höftoperation (pga att jag är sjuksköterska). Det fick mig att slappna av och känna mig hemma och uppkörningen var inga problem eftersom jag var väl förberedd från körskolan :)
Örebro 2019-08-25 11:28 ! Citera #
Vad som skrivs härinne från alla som kuggar får man ta med en nypa salt.
Och dom som skyller på bilen eller inspektören är helt enkelt inte mogna eller färdigutbildade att ha ett körkort.
För dom kan inte se sina egna brister och fel, så då skyller dom ifrån sig på både det ena eller det andra.

Jag satte min uppkörning för B-kortet på första försöket, samma sak med teorin.
Men jag tycker inte att det var ett dugg svårt, men jag hade övat och pluggat så in i norden och bara skulle ha mitt körkort.

När jag tog mitt C-kort satte jag teorin på första försöket, men behövde 2 uppkörningar på mig för att klara uppkörningen.
Men i en lastbil så får man tänka lite annorlunda än vad man gör när man kör en bil, och det var de jag kuggade på, hade lite för hög fart fram till rondellerna. Men det köpte jag, och jag godtog det eftersom jag visste att det var fel av mig. Det var bara att träna lite mer på det, så jag satte uppkörning nummer 2 utan några som helst större problem..

Så jag förstår att man kan kugga 1 eller 2 gånger p.g.a olika anledningar, men när man läser att folk kuggar 5, 6 , 7 eller till och med 8 gånger. Då borde man ha så pass hög självdisciplin att man ser över på hur man kör..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest