Start > Körkortsforum > Stöd av körlärare

Stöd av körlärare

Jess 2019-08-13 22:22 ! Citera #
Hej!

Ni som kör på trafikskola, hur upplever ni stödet från er lärare inför uppkörningen? Har de varit tydliga med att ni är redo för uppkörning? Jag själv upplever inte riktigt det. Har nu gjort två uppkörningar och kuggat och tänker att jag kanske inte ens är helt redo. Så svårt å veta!
Tompa 2019-08-13 22:37 ! Citera #
Har ingen erfarenhet direkt av det. Körde privat, tog en lektion dagen innan uppkörningen för att vänja mig med en likvärdig dieselbil som jag skulle köra upp med. Tog kortet dagen efter utan anmärkning. Körde upp i Södertälje. Klarade teorin på första också veckan innan. Fick körkortstillståndet i februari. Det gick fort och kostade inte så mycket, men jag har några år på nacken också haha
Tompa 2019-08-13 22:50 ! Citera #
Måste tillägga att jag har haft körkort innan hahaha. Tog en intensivkurs första gången för 15 år sen. Blev av med det, grov rattfylla...hade prövotiden kvar och polisen klippte kortet på plats. Orkade inte ta tag i det, struntade i att lämna prover osv, förlorade halva mitt liv och det tog över 10 år innan pricken försvann. Sen så plussas det på om man åker dit på gångfylla, sammanlagt 15 år tog det få lämpan igen,....har varit ett helvete med jobb och allt. Tror fan inte det är sant att jag har körkort igen.
Joh 2019-08-14 00:32 ! Citera #
Ja dom har varit rätt tydliga med att jag är redo men har också kuggat 2 gånger.Om dom låter dig köra upp med deras bil betyder det att dom anser dig redo att köra upp,mina lärare har sagt att jag är redo men kan säga att jag kände mig inte redo förens kanske 1 månad efter.
Gäst 2019-08-14 21:44 ! Citera #
Kör upp privat imorn men har ändå tagit cirka 10 lektioner hos en körskola. Tycker ändå de varit väldigt ärliga med vad de tycker o har stöttat mig. Har ingen möjlighet att flytta provet, så de skulle egentligen inte spela någon roll vad körläraren tycker (dvs om jag e redo eller inte för skulle köra upp ändå), men fick feedbacken att de tycker jag är klar och redo trots några småfel jag behöver tänka på.

Tror det skiljer väldigt mycket från körskola till körskola, och hur mycket de försöker mjölka eleverna på pengar

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest