Start > Körkortsforum > Uppkörning Sollentuna

Uppkörning Sollentuna

Flisan 2019-08-07 21:57 ! Citera #
Körde upp i Sollentuna idag 7/8, klarade det på första! Klarade också teorin på första, 58/65.
Martina var min provförrättare, jättetrevlig och lättsam.
Vi körde först mot Uppsala, fortsatte sedan mot Sollentuna C via E4, snurrade runt där. Åkte sedan in i ett bostadsområde, fick vända i en t-korsning, backade runt ett hörn. Åkte ut, fortsatte vidare. Ska ut i en fyrvägskorsning, råkar snudda vid kanten i svängen och tror att det är kört.
Kommer till den ovala rondellen (ni som kör i Sollentuna vet), missuppfattar Martinas väganvisning, missar högersvängen, hon ber mig köra runt i rondellen och sedan in dit vi skulle från början. Snurrar runt där. Påväg tillbaka så råkar jag köra 10km/h över hastighetsbegränsningen, kommer på mig själv, saktar ner.
Vi åker tillbaks till Trafikverket och då har vi kört i ca 20 minuter, jag tror att jag kuggat. Innan svängen in till Trafikverket så är det en bil som ska köra ut från en parkering på min högra sida, jag uppfattar inte att det är utfartsregeln och stannar därför pga att jag anpassar högerregeln fel. Jag säger till Martina ”ska inte han köra?” varpå hon påminner om utfartsregeln, då tänker jag att det är ännu mer kört.

Får köra in vid samma plats vi åkte från, och hon säger att jag är godkänd. SÅ SKÖNT.
Alla är inte hemska bre, ta det lugnt och snacka lite :)
Ella 2019-09-17 17:16 ! Citera #
Körde upp idag och klarade. Hade 38,5 feber, ögoninflammation och halsfluss så tänkte det här är kört. :)
Hade Martina som inspektör, glad och lättsam lugnade mina nerver massor.
Tro på er o ge inte upp!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor