Start > Körkortsforum > Enskilt eller via Skype?

Enskilt eller via Skype?

Gäst 2019-08-07 18:43 ! Citera #
Hej!
Är det någon som har erfarenhet eller på annat sätt vet om det är möjligt att göra Riskettan enskilt/privat eller via Skape alt annat webb-länk?

Aktuell körskola säger att det är obligatorisk närvaro, att de inte har erfarenhet av någon anpassning av kursen förutom att sitta nära dörren, ev ha med någon som finns på skolan.
Jag har mejlat både Trafikverket och Transportstyrelsen men de hänvisar till varandra...

Ska göra ett nytt försök med tänkte någon här kanske vet mer eller har förslag på körskolor som är bra på att anpassa??
(I mellersta Sverige.)
Gäst 2019-08-08 13:40 ! Citera #
Det är obligatorisk närvaro som gäller vid riskettan..

Jag hade också denna fundering, men jag fick svar från både Trafikverket och min körskola att det är den som utbildar i riskettan som ska pricka av och garantera Trafikverket att den personen som detta gäller har varit på plats i klassrummet där riskettan genomfördes.
Gäst 2019-08-09 20:24 ! Citera #
Vad är nästa önskemål? Hela körkortsutbildningen via Skypa... att kidsen sitter hemma framför datorn och vrider på en ratt!?
Gäst 2019-08-10 20:08 ! Citera #
Varför inte köra upp med Playstation?
Gäst 2019-08-11 21:16 ! Citera #
Ja, den är obligatorisk men trafikverket och körskolorna gör mycket för att anpassa när det behövs och jag kan tycka att det borde göra det även vid riskettan.

Till övriga kan jag tycka det var både onödiga och barnsliga kommentarer. Förmodligen från några som inte har en aning om vad det handlar om.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor