Start > Körkortsforum > Teorifrågor

Teorifrågor

Gäst 2019-08-06 23:43 ! Citera #
Vi kan diskutera vilka frågor man fick på provet :)
Gäst 2019-08-06 23:55 ! Citera #
Hej!
Det är olika frågekombinationer för alla, och trafikverket har flera tusen frågor, alltså är ”alla” frågor viktiga. Däremot är det säkert att frågor om tex väjningsplikt, högerregeln, släps vikt och däck, stoppsträckor, parkering datum och tid och alkohol.

Lycka till!
Gäst 2020-10-29 14:29 ! Citera #
Hej!
Sista teoriprovet som jag har gjort det var mest handlade om trafikregler så jag bara undrar var ska jag plugga mer frågor om trafikreglerna? Tack
Gäst 2020-10-29 14:31 ! Citera #
Hej!
Sista teoriprovet som jag har gjort det var mest handlade om trafikregler så jag bara undrar var ska jag plugga mer frågor om trafikreglerna?
Tack
Gäst 2020-10-29 16:59 ! Citera #
Samma gjorde igår och var mycket om trafikregler och trafiksäkerhet .
nkm 2020-10-29 18:26 ! Citera #
Jag fick godkänd på teoriprovet igår, första försök - 58/65 rätt.
Jag tyckte väl att mitt prov hade väldigt mycket olika frågor, några lätta och några svåra.

Några var t.ex. en bild med frågan ”Har du väjningsplikt för den ’mörka’ bilen?”
eller en video med en specifik trafik-situation och frågan ”Va gör du i denna situationen?” (t.ex. Byta körfält, bromsa, öka hastighet, hålla samma hastighet)

Denna typ av frågor är ganska lätta att svara på om du har kört en del, och fått en bra bild på ”hur trafiken fungerar” (trafikregler och logiskt)

Andra frågor handlade om ljus och ljuskombinationer, dessa frågor tyckte jag var något svåra, för att svarsalternativen kändes ologiska, och även om jag har kunskap om detta så kändes det som att ingen av svaren var rätt.

Men, allt i allt, tycker jag att det var en god balans i det hela, mitt bästa tips till alla som skal ta teoriprov snart, är att läsa på så mycket som möjligt - ingen är perfekta, så om du inte kommer ihåg allting så är det troligen ingen big deal - bara läs på så mycket som möjligt, känn att du har lagt ner tid och energi, så är du troligen redo :-) Om du vet själv att du har varit lite lat, inte lagt ner tid etc., så är du troligen inte redo och behöver att plugga lite.
Gäst 2020-11-03 22:37 ! Citera #
Skrev kunskapsprovet idag 3/11. Fick 65/65 rätt.
Frågorna var såklart väldigt blandade, men känslan var att mycket fokus låg på bilder på olika trafiksituationer med frågeställningar likt ”Hur ska du agera här?”

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov