Start > Körkortsforum > Klarade körkortet Borås

Klarade körkortet Borås

E.T 2019-08-06 00:13 ! Citera #
Har länge försökt och velat ta körkort men nej de går inte... efter påsk bestämde jag mig för att ge mig på automat för att kunna bli självständig nån gång. Bor utan bussmöjlighet och sånt. Sagt och gjort. Övningsköra med min man mycket. Gjorde tillslut risktvåan i juli, hade gjort riskettan för 2år sen. Sen har de varit hopplöst att få någon tid för proven. Varit inne dagligen. Tillslut för 2v sen fanns det tid i Borås, proven samma dag. Panik när jag bokade dom. Men vill och behöver körkort. Började plugga teorin för en vecka sen med hjälp av Bonniers trafikskola köpte 1månad för 99:-. Såg alla filmklipp och gjorde prov m.m. Sen hade jag kunskapsprov kl.8.30 idag. Fick 53rätt. Gick in med känslan att jaja går de så går de. Med de gick. Sen satt vi utanför och väntade på körprovet som va kl.13.45. Inte nervös konstigt nog på nåt av dom annars kan ju nerverna slå in....Men klarade även detta väldigt bra. Med rysning över hela kroppen och tårar i ögonen rusar jag till min man och har nu ett körkort! Så de jag vill säga är att kan jag kan ni. Aldrig kört i Borås inte backat runt gatuhörn samt bara kört hemma. Det går! Lycka till allihop! Har ni frågor så fråga på
Gäst 2019-09-19 21:30 ! Citera #
GRATTIS!!!

Jag har också försökt att få körkort nu sen förra år.

Har du tips på hur jag kan träna lättaste teorin?
Anonym 2019-09-20 09:12 ! Citera #
Jag ska köra upp kl 09:00! är det en bra tid ?? eller mycket trafik den tiden?
Gäst 2019-09-20 14:36 ! Citera #
Yay! grattis!

:)
Gäst 2021-03-13 08:57 ! Citera #
Hej,
Jag körde upp i Kinna, men klarade inte blev godkänn på allt förutom backning och parkering kör i körfält och gatukkorsning.. det var mycket snö den dagen och kunde knappt se linjerna.. back parkeringen fixade ja efter 2 försök men han sa att jag var för nära bilen jämte, och att jag hade kört lite extra framåt i gatukorsning som sagt marken var täckt av snö och körde lite framåt för att se men han blev rädd! Förstår inte rikigt ibland säger de våga våga men jag visade att jag kunde och sedan körde jag för nära kanten i körfältet för att när jag körde in han ville att jag skulme styra mer åt höger jag gjorde det men kom för nära kanten allt annat blev godkänd.. är så ledsen finns inga tider min teori upphör och har möjlighet och köra med min man, men osäker om jag ska göra om i Borås eller inte?
Gäst 2021-03-13 08:58 ! Citera #
Hej och grattis :)
Jag körde upp i Kinna, men klarade inte blev godkänn på allt förutom backning och parkering kör i körfält och gatukkorsning.. det var mycket snö den dagen och kunde knappt se linjerna.. back parkeringen fixade ja efter 2 försök men han sa att jag var för nära bilen jämte, och att jag hade kört lite extra framåt i gatukorsning som sagt marken var täckt av snö och körde lite framåt för att se men han blev rädd! Förstår inte rikigt ibland säger de våga våga men jag visade att jag kunde och sedan körde jag för nära kanten i körfältet för att när jag körde in han ville att jag skulme styra mer åt höger jag gjorde det men kom för nära kanten allt annat blev godkänd.. är så ledsen finns inga tider min teori upphör och har möjlighet och köra med min man, men osäker om jag ska göra om i Borås eller inte?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov