Start > Körkortsforum > Backning runt gathörn på uppkö…

Backning runt gathörn på uppkörningen

Gäst 2019-08-03 23:44 ! Citera #
När jag backar runt gathörn har min lärare, som även är trafikskolechef tipsat mig om att inte vrida huvudet helt, utan bara så jag ser i döda vinklarna när jag backar, och även använda backkameran och höger ytterspegel. När jag hade min förra uppkörning fick jag godkänt på det momentet, och inspektörn sa att jag skulle göra spm jag blivit lärd. När jag nu ska köra upp igen, ska jag då tala om detta för inspektörn, eller ska jag inte det?
Björn He 2019-08-04 00:38 ! Citera #
Om du måste köra upp på nytt så kan du bli ombedd att backa runt gathörn, då måste du göra det oavsett huruvida du gjorde det på första uppkörningen eller ej.

När man kör upp på nytt så kan man alltid få samma moment som vid första uppkörningen. Även om man t.ex. fick momentet landsvägskörning på första försöket så kan man få det igen på andra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest